חברת ההיי-טק "ריסקיפייד" מצטרפת למחאה הכלכלית נגד הרפורמה המשפטית. במכתב לעובדים ששיגר המנכ"ל והמייסד-המשותף עדו גל בישר על הוצאת חצי מיליארד דולר מישראל.  

הבנקאים יורדים מהגדר: ראשי הבנקים בקריאה משותפת לתמיכה ביוזמת הנשיא

"החוקים שעוברים עלולים להוביל לפגיעה בעצמאות מערכת המשפט. בסבירות גבוהה זה יוביל לפגיעה כלכלית משמעותית וממושכת בישראל וחשוב אפילו יותר - ישראל תהפוך מדמוקרטיה עם ערכים ליברלים למדינה אוטוריטרית יותר. אני מאמין של'רפורמה' יהיו רק השלכות שליליות", טען גל.

גל פירט במכתב מספר פעולות שבהן ריסקיפייד כבר החלה לנקוט: עברת כל יתרות המזומן וההון של החברה בסך 500 מיליון דולר אל מחוץ לישראל. בנוסף הודיע שהחברה מרחיבה את מרכז הפיתוח שלה בליסבון והציע לעובדים "חבילות רילוקיישן" לצד תמיכה בכאלה שמעוניינים לעשות את הצעד עצמאית. כמו כן, ציין כי החברה מעודדת השתתפות במחאה וכי זו אינה כרוכה בנטילת ימי חופשה. "זה עלול להיות מרתון ולא ספרינט".

ריסקיפייד היא חברה ציבורית ישראלית, המספקת תוכנה כשירות (SaaS) למניעת הונאה וביטול חיוב במסחר מקוון. בנובמבר 2019 גייסה 165 מיליון דולר, לפי שווי של כמיליארד דולר. ביולי 2021 החלו ניירות הערך של החברה להיסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק.