הכלכלן הראשי של פורום "קהלת" התייחס לרפורמה המשפטית והביע את החשש שלו מסעיפיה. לדבריו, הוא חושש כי היא תכרסם באופן משמעותי בעקרונות הדמוקרטיה, וגם תפגע בכלכלה. דיקן בית הספר לכלכלה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, שוחח על כך הערב (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM.

בכיר בפורום קהלת במתקפה על אהרן ברק: "איש שגרם נזק למדינת ישראל"

לדברי אקשטיין, "הוא אומר את מה ש-300 כלכלנים אומרים. על בסיס המחקר הכלכלי, מערכות דמוקרטיות שהן לא ליברליות ושבהן אין איזון לרשות המבצעת והרשות המחוקקת לצד בית המשפט, כדי לשמור על כל המרכיבים של זכויות המשקיעים, פוגעות בהתפתחות הכלכלה. במיוחד בשלב החדשנות, בעיקר על רעיונות חדשים שיש עליהם זכויות יוצרים - זה מכניס שינוי דרמטי במהירות כזו ללא איזונים".

עוד אמר: "אני מקווה שהמערכת הפוליטית תשמע גם לכלכלנים ולמשפטנים ובמיוחד לציבור שרוצה את הזכויות שקיבלנו במגילת העצמאות. אנחנו לא יכולים להתחיל להסביר שינויים בעמדות - ראש הממשלה ב־2012 נתן נאום מדהים ויפה ומשכנע לחשיבות של עצמאות מערכת המשפט. אנחנו לא מפרשים את הסיבות שבגללן אנשים שאמרו פעם דבר אחד אומרים היום דבר אחר. אני רק אגיד שכל מי שמכיר את הספרות הכלכלית והמשפטית ואת ההיסטוריה של הציונות, יודע שהעקרונות של דמוקרטיה ליברלית היו בסיס מרכזי של התפתחות מדינת ישראל".

כשנשאל האם מדינת ישראל בדרך למשבר חוקתי, השיב פרופ' אקשטיין: "זה בהחלט עשוי לקרות. אני לא מומחה לכל הדרכים, אבל נראה שהחוק אכן יעבור בקריאה שנייה ושלישית - לכן אנחנו עשויים להיות במצב מאוד קשה. זה יגדיל את אי הוודאות המשקית וכמובן ישליך מיד על הכלכלה". 

כשנשאל האם הוא חושב שהמשבר המדובר יוביל לקריסה כלכלית, הבהיר: "אני לא חושב. חשוב מאוד להדגיש שבסוף 2022 ותחילת 2023 כלכלת ישראל הייתה מכל הבחינות של יציבות במצב הכי טוב שלה".