בנק הפועלים הזהיר הבוקר (חמישי) עם פרסום דוחותיו הכספיים מפני השלכות הרפורמה המשפטי. בבנק מציינים כי לחקיקה עלולה להיות השפעה שלילית על המשק, הבנק ולקוחותיו.

חסימות כבישים בכל רחבי הארץ; עצורים בירושלים ובכפר הירוק | עדכונים שוטפים

עוד מבהירים בבנק: "הממשלה החדשה החלה לקדם מהלך לעריכת שינויים במערכת המשפט. הדבר עורר גל של מחאה ציבורית. אי הודאות הביאה לעלייה בתנודתיות בשווקים הפיננסיים, שהתבטאה בעיקר בפיחות השקל מול סל המטבעות".

"במהלך פברואר חלה עלייה בציפיות לאינפלציה, בין השאר בעקבות הפיחות שנוצר, וכן חלה עלייה בתשואות איגרות החוב הארוכות. אי הודאות, על רקע האטה כלכלית והאטה בהשקעות בתעשיית ההיי-טק, עלולה להשפיע לשלילה גם על המצב הפיסקלי. אין באפשרות הבנק להעריך את אופן השלמת המהלך ואת היקף השלכותיו".

בנק הפועלים מנוהל על ידי דוב קוטלר ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש ראובן קרופיק. הבנק הרוויח ב-2022 6.53 מיליארד שקל גידול של 33% ברווח המשקף תשואה להון של 14.8%. בזכות הרווח יחלק הבנק דיווידנד במזומן של 30% מהרווח ובסך הכול חילק ב-2022 1.5 מיליארד שקל.

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים  (צילום: יחצ)
דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים (צילום: יחצ)

הרווח ברבעון הרביעי הסתכם 1.75 מיליארד שקל. ההכנסות זינקו ב-24.5% ל-17.9 מיליארד שקל. הכנסות מימון מפעילות שוטפת המריאו ב-45.3% ל-14.5 מיליארד שקל.

יחס היעילות בבנק (ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות) עמד בשנת 2022 על 44.5% בהשוואה ל-54.2% בשנת 2021. בשנת 2022 נרשמה הכנסה נטו בסעיף הפסדי אשראי של 34 מיליון שקל.  במחצית השנייה הגדיל הבנק את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לאור עליית אי הוודאות בתנאים הכלכליים וההסתברות להאטה כלכלית. שכרו של המנכ"ל הסתכם בשנה האחרונה ב-3.3 מיליון שקל ואילו יו"ר הדירקטוריון הרוויח כ-3 מיליון שקל.

רוני גרפונקל, יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, מסר בתגובה לפרסום הדו"ח: "בשם 8,000 עובדי הבנק, אני מברך על התוצאות  המרשימות של הבנק לשנת 2022, שהן תוצאה ישירה של עבודה מאומצת של עובדות ועובדי הבנק שעובדים במסירות רבה יום אחר יום למען הצלחת הבנק. אך, דווקא לאור זאת, לא ייתכן שבעוד עובדי הבנק עשו את שלהם ומביאים את הבנק לרווחי שיא, הנהלת הבנק גוררת רגליים כבר חודשים ארוכים בקידום הסכם השכר".

עוד הוסיפו כי "אנו מצפים לפריצת דרך משמעותית מצד ההנהלה במשא ומתן כבר בימים הקרובים, ובמידה והדברים לא יתקדמו לא נעמוד מנגד ולא נאפשר עיכובים נוספים במשא ומתן לקידום שכר משופר לטובת אלפי עובדות ועובדי הבנק".

מנכ"ל הבנק דב קוטלר: "במהלך 2022 המשכנו במגמת הצמיחה האחראית בתיק האשראי בפרט באשראי העסקי והמסחרי ובאשראי לדיור. המשכנו להוות עבור לקוחותינו הגורם המקצועי הראשון להתייעצות לפני קבלת החלטה כלכלית משמעותית, התקדמנו במגמת הייעול במשאבים והוספנו להיות ממוקדים בהשגת היעדים העסקיים שלנו, כל זאת תוך שיפור מדדי ההון והאיתנות הפיננסית".