ירידות שערים חדות נרשמות היום (ראשון) בבורסה של תל אביב. בשעות אלה, הת"א 35 יורד בכ-2.65%, הת"א 125 נחלש בכ-2.85% והתל טק עלית נחלש בכ-2.75%.

לאחר קריסת בנק SVB: זוהי חברת הענק האמריקאית שעלולה לקרוס
עשרות עומדים בתור להוציא את כספיהם: האם זה הבנק הבא שיקרוס בארה"ב?
קריסת בנק SVB והבהלה בענף ההייטק: מה המשמעות עבור האזרח הפשוט?

גם בעולם נרשמת טלטלה כלכלית. ירידות גם באירופה והמזרח הרחוק הפוטסי 100 של לונדון ירד ב-1.67% וההנג סנג של הונג קונג הפסיד 3.04%. הבורסה של ארה"ב הושפעה גם לרעה מדו"ח התעסוקה שמרמז על התקררות מסוימת בשוק התעסוקה. בסוף המסחר של יום ראשון הדאו ג'ונס 30 ירד ב-1.07%, האס אנד פי 500 ירד ב-1.452% והנסדק קומפוסיט איבד 1.76%. 

הסיבה המרכזית לירידות השערים היום בבורסה היא קריסת סיליקון ואלי בנק שלכדה כ-500 חברות טכנולוגיה ישראליות. גורמים באוצר מודאגים מאוד מהשלכות קריסת ענק הבנקאות האמריקאי SVB על המשק הישראלי, ומהסכנה שכספים בהיקף של מיליארדי דולרים של חברות הייטק ישראליות, אשר הופקדו באותו בנק, עלולים לרדת לטמיון.

בעקבות כך הוחלט על הקמת צוות בינמשרדי, הכולל את נציגי משרד האוצר, בנק ישראל, הרשות לניירות ערך ורשות החדשנות, לבחינת השלכות קריסת הבנק. הצוות, בראשות מנכ"ל משרד האוצר עו"ד שלומי הייזלר, יהיה בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית על המשק הישראלי, וככל שיידרש - לגיבוש מענה לחברות הישראליות.