"האוצר מחסל בחוק ההסדרים באופן רטרואקטיבי את חופש הבחירה למבוטחים בפוליסות בריאות, ועלול לפגוע בהם לאורך זמן". כך מזהירה בשיחה עם "מעריב" נחמה גולדווסר, בכירה בענף הביטוח ובעליה של סוכנות צמרת.

לדבריה, "לראשונה מאז שאני בענף, מבקשים בחוק ההסדרים לשנות כיסוי ביטוחי למפרע משנת 2016 למרות שהמבוטח קנה פוליסה מרצונו החופשי. האוצר מחייב כעת את המבוטח לעבור תחילה דרך הביטוחים המשלימים של קופות החולים, ומבטיח בתמורה הנחה בפוליסה".

עוד היא מוסיפה: "לפי הנחיות הפיקוח על הביטוח באוצר כיום, כל סוכן ביטוח חייב במהלך תהליך המכירה להציע קודם כל את הביטוח המשלים של שב"ן - כך שציבור הלקוחות עבר ממילא תהליך התאמה של צורכי הביטוח. לכן לא ברור מדוע ברירת המחדל צריכה להיות המשלים של שב"ן".

נחמה גולדווסר (צילום: ניר קידר)
נחמה גולדווסר (צילום: ניר קידר)

במסגרת ביטוחי הבריאות, חלק מהלקוחות מבקשים מטעמי נוחות את ביטוח הבריאות הטוב ביותר שיש - ללא קשר לביטוחים המשלימים בקופות החולים. למרות זאת, באוצר רוצים להגן דווקא על אותם לקוחות המודעים לצורכיהם, ומעוניינים בשירות משופר גם אם הדבר כרוך בתשלום נוסף.

גולדווסר: "אותי, כסוכנת ביטוח, מרגיז מאוד שיש שני רגולטורים באוצר (המפקח על הביטוח והממונה על התקציבים), שכל אחד יורה לכיוון אחר ורק מבלבלים אותנו עם הנחיות סותרות. ענף ביטוח הבריאות מורכב מאוד ומצריך ידע מעמיק, ואין טעם לסבך את המבוטח המעוניין בוודאות רבה".