בנק הסיליקון ואלי (SVB) נסגר לאחר שמניות הבנק ירדו ב־60% - כך הודיעו רגולטורים פיננסיים בארה"ב שלשום. בעקבות כך, משרד האוצר הודיע כי יקים צוות בינמשרדי, הכולל את נציגי משרד האוצר, בנק ישראל, הרשות לניירות ערך ורשות החדשנות, לבחינת השלכות קריסת הבנק. הפרשן הכלכלי של מעריב, יהודה שרוני, שוחח היום (שני) עם גדי נס בתוכנית "תשע" ברדיו צפון 104.5FM.

האזינו לקטע מהתוכנית:

"זה משפיע לרעה על הכלכלה, ראינו את זה אתמול בשערי מניות הבנקים שירדו בארבעה אחוזים", הסביר שרוני. "במישור הכללי, הפגיעה בחברות הייטק עלולה להיות בעייתית מבחינת המשק בכלל כי ההייטק הוא אחד ממנועי הצמיחה של המשק ואחד מספקי המיסים הגדולים ביותר".

בהמשך, הוסיף: "מרבית החברות הישראליות הצליחו למזלן הרב למשוך את כספן מעמק הסיליקון, הזעזועים הללו נקודתיים, לא מדובר בבעיה מערכתית אלא בכישלון נקודתי בהנהלת בנק שלא השכילה לגייס כספים ולנטרל סיכונים". שורני הסביר על ההשפעה של האירוע על הכלכלה הישראלית: "ההשפעה של המצב על ישראל מוגבלת. כל פניקה בנושא מיותרת, המערכת הכלכלית הישראלית יציבה מאוד, והיא הרבה יותר שמרנית ביחס לבנקאות האמריקנית".

שרוני התייחס גם לרפורמה המשפטית ואמר: "אין מחלוקת לפחות מהבחינה המקצועית, בכך שיש קונצנזוס כמעט מלא, אפשר לומר מלא, לכך שהרפורמה כמו שהיא תחליש את הכלכלה. יש לכך מיליון סיבות, לפחות בעיניי המשקיעים זה המצב, וכל עוד זה המצב צריך לקחת את הדברים בחשבון. הרפורמה לא תאושר באותה המתכונת, אני מניח שהיא תעבור שינויים". שרוני סיים בצפירת הרגעה: "הכלכלה עדיין במצב חזק מאוד. במידה וזה יימשך ולנפילת הבנקים תהיה השלכה, אני לא חושב שהעלאת הריבית תימשך".