ענקית הספנות צים פרסמה תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2022 ולשנת 2022 כולה. מדובר בתוצאות עסקיות מצויינות בשנת 2022: הכנסות של 12.56 מיליארד דולר ורווח נקי של 4.62 מיליארד דולר.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-417 מיליון דולר (לעומת 1.71 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד), או רווח מדולל למניהבסך 3.44 דולר (לעומת14.17 דולר בתקופה המקבילה אשתקד). הרווח הנקי לשנת 2022 הסתכם ב-4.63 מיליארד דולר (לעומת 4.65 מיליארד דולר בשנת 2021).

הרווח התפעולי (EBIT) בשנת 2022 הסתכם ב-6.14 מיליארד דולר. מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם ב-2.19 מיליארד דולר - ירידה של 37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  מחזור ההכנסות בשנת 2022 הסתכם ב-12.56 מיליארד דולר - עלייה של 17% מהשנה הקודמת.

צים הובילה 823 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי - ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך שנת 2022, הובילה צים 3,380 אלף מכולות (TEU) -  ירידה של 3% מהשנה הקודמת.

מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 2,122 דולר - ירידה של 42% מהתקופה המקבילה אשתקד. אבל מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) במהלך שנת 2022 עמד על 3,240 דולר - עלייה של 16% מהשנה הקודמת.

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-769 מיליון דולר, או 6.40 דולר למניה, סכום המייצג, יחד עם חלוקות קודמות שבוצעו בגין שנת 2022, כ-44% מהרווח הנקי לשנת 2022 כולה.

נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום: חן גלילי)
נשיא ומנכ''ל צים, אלי גליקמן (צילום: חן גלילי)

נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן, אמר בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים: "2022 הייתה שנה יוצאת דופן עבור צים, במהלכה נהנינו הן מהאסטרטגיה המבדלת שלנו והן מהשוק האטרקטיבי, אשר הביאו לתוצאות שיא שנתיות במונחי EBITDA ו-EBIT מתואמים.

"החזר הון לבעלי המניות נותר בראש סדר העדיפויות של החברה, ואנו שמחים על כך שלאור הביצועים המצויינים שלנו הכרזנו על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי של כ-769 מיליון דולר, או 6.40 דולר למניה. בסך הכל, נחלק לבעלי המניות דיבידנדים סך של כ2.04- מיליארד דולר, המהווים כ-44% מסך הרווח הנקי של 2022".

גליקמן ציין עוד כי במהלך השנתיים האחרונות, על רקע שוק רווחי ביותר, צים נקטה בצעדים חשובים על מנת למצב את החברה באופן מיטבי לפעול גם בסביבה עסקית מאתגרת יותר. 

"בפרט, שיפרנו את אסטרטגיית ניהול הצי שלנו על מנת להבטיח כושר הובלה באמצעות אוניות חדשות, כמו גם שיפור במבנה העלויות שלנו", הוא הוסיף – "ביזרנו את הנוכחות המסחרית שלנו כדי להבטיח שצים מייעלת את ביצועיה כדי ליצור ערך בר-קיימא לטווח ארוך עבור בעלי המניות".

לדבריו, הצפי הוא כי צי אוניות מונע LNG החדש ש צים ישפר משמעותית את מבנה העלויות במהלך 2023 ומעבר לכך, יחזק את צים מבחינה מסחרית ויקדם את יעדי הקיימות ((ESG של צים כמו גם של לקוחותיה. 

גליקמן סיכם: "בעוד אי ודאויות מאקרו-כלכליות, הירידה החדה במחירי התובלה בחודשים האחרונים וחוסר האיזון בין ההיצע והביקוש ממשיכים לייצר תחזית מאתגרת לטווח הקרוב עבור תחום ההובלה במכולות, אנו בטוחים באסטרטגייה של צים וצופים EBIT חיובי בשנת 2023. לשנה כולה אנו מצפים לייצר EBITDA מתואם של בין 1.8 ל-2.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם של בין 100 ל-500 מיליון דולר.

"בשנת 2023 ומעבר, המיקוד שלנו במינוף אסטרטגיות דיגיטליות, תפעול של ציאיכותי ובר-קיימאוהמשך יישום האסטרטגיה המסחרית שלנו ממצבים באופן מיטבי את צים על מנת לשרת את לקוחותיה ולהשיא ערך עבור בעלי המניות שלה בטווח הארוך".