רווחי ארבעת הבנקים הגדולים (הפועלים, לאומי, מזרחי טפחות ודיסקונט) זינקו בשנת 2022 ב־31.5%, והסתכמו ב־22.22 מיליארד שקל. כך עולה מדוחות הבנקים שפורסמו עד כה. זהו הרווח הגבוה ביותר אי־פעם שהבנקים פרסמו.

הבנק הבינלאומי הוא היחיד שטרם פרסם את דוחותיו מסיבות לא ידועות. ככל הנראה הפרסום יקרה בשבוע הבא. לאחר שהבנק יפרסם את הדוחות, ייתכן שהרווח הבנקאי הכולל יסתכם ב־25 מיליארד שקל. הסיבות לרווחים יוצאי הדופן הן עליית הריבית, השפעה לחיוב של האינפלציה והפרשות נמוכות יחסית לחובות אבודים.
את הרווח הגבוה ביותר, 7.7 מיליארד שקל (זינוק של 46% לעומת 2021), רשם בנק לאומי, שהניב תשואה של 19% על ההון - שעומד על 49.4 מיליארד שקל.

הבנק מנוהל על ידי חנן פרידמן, ובתפקיד היו"ר מכהן סמאר חאג' יחיא. מתחילת השנה חולקו בבנק דיווידנדים בגובה של 1.8 מיליארד שקל, מתוכם 698 מיליון שקל בגין הרבעון הרביעי - שבו הרוויח הבנק 2.3 מיליארד שקל.

הבנק רשם שיפור משמעותי ביחס היעילות, שירד ברבעון הרביעי ל־31.8%. הבנק רשם צמיחה בתיק האשראי במגזר העסקי, במסחרי ובמשכנתאות.

כחלק מההיערכות להשלמת המעבר של מטה הבנק ללוד בשנת 2023, מכר הבנק את בניין מאני, שיניב ב־2023 רווח הון של 524 מיליון שקל.
בנק מזרחי טפחות בניהול משה לארי רשם רווחים של 4.47 מיליארד שקל - זינוק של 40.3% ברווח, המהווה תשואה של 20.1% על ההון (כולל רווח הון).

הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב־1.1 מיליארד שקל. דיווידנד נוסף בגובה של 326.1 מיליון שקל יחולק, והוא מהווה 30% מהרווח ברבעון הרביעי.

התוצאות משקפות את המשך הגידול בהיקפי הפעילות על רקע התמורות בסביבה המקרו־כלכלית העולמית והמקומית. הכנסות המימון גדלו ב־30.6% ל־11 מיליארד שקל.

בנק מזרחי טפחות מציין כי "לאחרונה שוררת במשק אי־ודאות על רקע תוכניות הממשלה לקדם שינויים במערכת המשפט, והמחלוקת הציבורית סביב מהלך זה. בשלב זה מוקדם להעריך מה יהיו ההתפתחויות, וכן את השפעת אירועים אלה על המשק".

לדבריו של לארי, "התוצאות מעידות על הצלחתנו לעמוד ביעדים האתגריים שהצבנו לעצמנו, ובראשם השלמת המיזוג עם אגוד עד לסוף השנה, כפי שתוכנן. למרות התגברות התחרות בתוך המערכת הבנקאית ומחוצה לה, מציג הבנק גידול מרשים בכל תחומי הפעילות".