שר התיירות חיים כץ ממנף היטב את מעמדו הפוליטי. לאחר שבשבוע שעבר הוא הצליח להשאיר את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות בהיקף של 1.4 מיליארד שקלים, אתמול (ראשון) הוא הגיע להישג נוסף: ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים, והפטור אף יוגדל מ־52% ל־67%.

"נמנעה מכה קשה": זה הצעד החדש שיסייע לתיירות בישראל

העלאת תקרת הפטור ממס בקצבה הפנסיונית, שתוכננה לשנת 2025, וביטולה שקודם בחוק ההסדרים, נדונה בוועדת השרים לתיקוני חקיקה. את הגדלת הפטור ממס בשנת 2025 מ־52% ל־67% יזם כץ בתוקף כהונתו כיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת. האוצר ניסה בחוק ההסדרים להרע את התנאים שנקבעו ותכנן להביא החל מ־2025 לפגיעה הנאמדת ב־1,600 שקלים לחודש בהטבות המס. כאמור, בעקבות הסכמות בין כץ לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הוחלט להשאיר את הטבת המס לחוסכים.

כץ: "מנענו פגיעה בחיסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון שקלים בשנה. הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניסה בפועל את הטבת המס לתוקף. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד מסר בתגובה כי הוא עמד בהבטחתו שלא תהיה פגיעה בציבור הגמלאים: "אני גאה בהישג הזה ומתחייב למען הגמלאים בישראל".