קבוצת מגדל ביטוח שבשליטת שלמה אליהו הפסידה בשנה החולפת כ-468 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 1.73 מיליון שקל ב־2021. כך עולה מהדוחות שפורסמו אתמול. ברבעון הרביעי של 2022 הרוויחה הקבוצה 388 מיליון שקל, לעומת רווח של 747 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח נובע בעיקר משיפור של 600 מיליון שקל ברווחי החיתום בביטוח כללי (במיוחד בענף הרכב) ומעליית הריבית, שהביאה לקיטון בעתודות לביטוחי החיים. הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים גדלו ב־6% ל־25.7 מיליארד שקל.

מגדל מנהלת נכסים בהיקף של 368 מיליארד שקל. ההשקעה בחוב לא סחיר מסתכמת ב־37 מיליארד שקל, היקף ההשקעות באקוויטי לא סחיר מסתכם ב־28 מיליארד שקל ותיק הנדל"ן עומד על 20 מיליארד שקל.

מתחילת 2022 לא גבתה מגדל דמי ניהול משתנים בשל תשואה ריאלית שלילית בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים. אומדן דמי הניהול שלא ייגבו בשל התשואה שלילית מסתכם ב־1.5 מיליארד שקל.

בשנת הדוח נרשם ניוד חיובי נטו של 2.1 מיליארד שקל בענף הגמל וההשתלמות בזכות התשואות הגבוהות שהשיגה החברה מול המתחרים.
ביטוחי הרכב עדיין מהווים מוקד להפסדים. בענף רכב חובה נרשם קיטון בהפסד חיתומי, ובענף רכב רכוש הסתכם ההפסד ב־50 מיליון שקל בשל עלייה בעלות התביעות, לרבות שכיחות התביעות, על אף הגידול בפרמיה הממוצעת.

מנכ"ל מגדל הנכנס רונן אגסי החל ביישומה של אסטרטגיה עסקית חדשה ושכר את שירותי ענקית הייעוץ האמריקאית BCG (בוסטון קונסלטינג גרופ) לשיפור מערך הניהול ומיקוד מערכת ההשקעות.

יוסי בן ברוך, מנכ"ל חברת האם מגדל אחזקות: "התחלנו את 2023 עם הפנים קדימה - רונן אגסי מוביל את החברה ואת השדרה הניהולית שלה. אין לי ספק שאגסי מוביל את החברה בהצלחה, ויבנה תשתית שתסייע למגדל לחזור למקומה הטבעי כקבוצת הביטוח המובילה".

אגסי: "אנו מסכמים שנה של תנודות בשווקים הפיננסיים שהשפיעו באופן ניכר על הרווחיות. אלה ימים מורכבים ודינמיים, ומחובתנו להיות קשובים לשינויים בשוק ולהתאים את עצמנו אליהם במהרה. בטווח הבינוני והארוך משימתנו היא להתפתח לכיוונים חדשים וחדשניים במטרה לחזור לעמדת הובלה ולפסים של צמיחה מתמשכת, ונפעל בכל המישורים לשם השגת מטרות אלה".