רשת מלונות פתאל ופזגז מקבוצת פז חתמו השבוע על הסכם להקמת שתי תחנות כוח זעירות לייצור חשמל, אנרגיה תרמית ואנרגיית קירור באמצעות גז טבעי במלונות הרשת באזור ים המלח. במסגרת ההסכם חברת פזגז תקים תחנות כוח זעירות במלונות הרשת באזור ים המלח.

ההסכם להפעלת תחנות ירוקות שיפעלו על גז טבעי ובטכנולוגית טריגנרציה (העושה שימוש הן בחום והן בקור הנפלטים בתהליך) נחתם לתקופה של 25 שנים. ההשקעה בפרויקט תבוצע במודל של מכירת אנרגיה.

במקום להשקיע בתשתיות ותפעול מול מספר גורמים שונים, רשת מלונות פתאל חתמה עם פזגז המתמחה בתחום הגז, כיזמית הפרויקט ובשותפות עם וורטקס אנרגיה וסופר גלקסי, המתמחות ובעלות ניסיון רב שנים בהקמה ומכירת אנרגיה לעסקים, מוסדות וגופים גדולים אשר יקימו ויתפעלו את התשתיות והשירות השוטף. על פי החוזה, בתי המלון ירכשו את החשמל בתעריף מוזל וכמו כן ירכשו יחידות קור ויחידות חום בהנחה לתקופה של 25 שנים.

תחנות הכוח שיפעלו באמצעות גז טבעי, יעבדו בטכנולוגיית טריגנרציה, יצור חשמל תוך שימוש באנרגיה השיורית לאספקת חום וגם קור בספיגה. מדובר במתקן זעיר הפועל בטכנולוגיה שתורמת לאיכות הסביבה, מגביר את יעילות ייצור האנרגיה, חוסך פליטות מזהמים וגם חוסך בעלויות. 

אביה מגן מנכ''לית רשת מלונות פתאל (צילום: כדיה לוי)
אביה מגן מנכ''לית רשת מלונות פתאל (צילום: כדיה לוי)

את רשת מלונות פתאל ליווה בחתימת ההסכם, משרד עו"ד גורניצקי בהובלה של רונית רוזנשטיין בראל ורותם איבגי, את פזגז ליווה משרד עו"ד אגמון בהובלה של אדי אשכנזי ומאי כהן.

אביה מגן, מנכ"לית רשת פתאל מסרה: "רשת מלונות פתאל ממשיכה להיות חלוצה ולהוביל את ענף המלונאות וגאה על שיתוף הפעולה הפורה עם חברת פזגז שיאפשר למלונות להפיק חשמל בטכנולוגיה שתורמת לאיכות הסביבה, תוך חיסכון בעלויות ואולי הפרמטר החשוב ביותר בתהליך, חיסכון בפליטת מזהמים".

אסף עופר, מנכ"ל פזגז מסר: "הפרויקט עם לקוח חשוב כפתאל מהווה נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה של פזגז להשתלבות ומכירת אנרגיה במסגרת רפורמת החשמל במשק ופתיחת אספקת החשמל לתחרות. פזגז תספק בשנים הקרובות חשמל לצרכנים פרטיים ומסחריים בהיקפים גדולים ובמחיר מוזל".

אבי מזרחי, מנכ"ל וורטקס: "מרכזי האנרגיה החדשים שיוקמו עבור מלונות פתאל בים המלח מתוכננים לניצול מקסימאלי של אנרגיה. לשמחתנו נפתחה הזדמנות פז לכל המלונות בים המלח להתייעל אנרגטית בזכות הגעת הגז הטבעי לאזור. אנו שמחים לבנות מערכת חלוצית עם השותפים שלנו בפזגז ועם רשת פתאל איתם אנחנו משתפים פעולה שנים ארוכות".