בכירי משרד האוצר ובהם החשב הכללי, הממונה על התקציבים ומנהלת רשות החברות הממשלתיות, מתנגדים בחריפות למהלכים להדחת בכירים בחברות הממשלתיות. שרת התחבורה מירי רגב מבקשת להדיח את מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר. במכתב ששוגר אתמול על ידה לדירקטוריון הרכבת, כתבה מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים כי "המהלך עלול להוביל להשלכות שליליות, לחשש מערעור יציבות ולפגיעה בתוכניות הפיתוח שלה".

מירי רגב: "הייתי בדובאי - לא אוהבת את המקום הזה"; כך הגיב שר החוץ

היחסים בין רגב למנכ"ל הרכבת מעורערים על רקע טענות שהוא התעלם מדרישות שונות שלה. ואולם בהנהלת האוצר זוכה מייקסנר להערכה מקצועית רבה על אף יחסי הציבור הגרועים שלו. חזית נוספת שמולה ניצבים בכירי האוצר היא רשות הדואר. הדואר נמצא בעיצומה של תוכנית הבראה שהוביל המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון מישאל וקנין.

על אף זאת, מבקש שר התקשורת שלמה קרעי להדיח את יו"ר הדירקטוריון באמצעות הצנחת מספר דירקטורים מטעמו. וקנין מסרב בשלב זה להתפטר וזוכה כאמור לגיבוי הן מרשות החברות והן מהנהלת האוצר. מנכ"ל האוצר הודיע שאם היו"ר יפוטר, גם הוא ילך. אלא שכל אלה אינם מרגשים את השר במשרד המשפטים דודי אמסלם המקבל היום (האישור יובא ביום ראשון לישיבת הממשלה) על חשבון שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את האחריות לחברות הממשלתיות.

אמסלם, שסחט מנתניהו את התפקיד החדש, יוביל במינויים החדשים שלו שיקולים פוליטיים ובמסגרת זאת גם ינסה לרצות את שרי הממשלה באמצעות לחצים שיפעיל על מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים.