בסקר חדש של מחלקת המחקר ב־AllJobs נבחן נושא ההשפעה של קורסים, השתלמויות והכשרות מקצועיות של העובדים ככלי שמסייע להם לרכוש יותר ידע, להתמקצע בתחומם ולרכוש ידע בתחומים אחרים. בסקר השתתפו 555 גברים ונשים בני 24־66 מכלל המגזרים, תחומי העיסוק ומיקום גיאוגרפי. 94% מהעובדים מעוניינים מאוד בהכשרות ורק 32% ציינו שיעשו זאת רק אם מקום העבודה יישא בכל העלויות.

44% ציינו שהיו שמחים אך העלויות יקרות להם. 7% התייחסו לכך שאין להם זמן פנוי ו־39% לא יודעים איזה קורס מתאים עבורם. רק 7% מהמשיבים ציינו שהם כעת בהכשרה או סיימו לאחרונה. בנוסף, 58% מהמשיבים ענו כי היו רוצים לצאת להכשרה מקצועית חדשה לא בתחומם, 39% ענו שהם מעוניינים בהכשרה מקצועית בתחום עיסוקם הנוכחי ו־3% ענו שאינם מעוניינים כלל.

20% ציינו שביקשו מהמעסיק לצאת להכשרה אך סורבו. "התרבות הארגונית בחלק לא מבוטל משוק העבודה בישראל לא כוללת הכשרות וקורסים מקצועיים כחלק ממדיניות החברה. חלקם יכולים להיות קשורים לתחום העבודה וחלקם כהעשרה וערך מוסף לעובדים", אומרת ליאת בן תורה שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב־AllJobs, שמוסיפה: "דווקא בתקופה של חוסר ודאות וסבבי פיטורים קיים הצורך בהידוק חגורות ושיפור ביצועים עם ההון האנושי הקיים בחברה".