חברת הפודטק הישראלית WILK, המפתחת רכיבי חלב פרה וחלב אם מתורבתים אשר מופקים מתאים, הודיעה היום (שני) כי חתמה על הסכם במסגרתו Danone Manifesto Ventures Europe SAS ("DMV"), זרוע ההון סיכון של Danone, תשקיע בחברה סכום כולל 2 מיליון דולר ובכך תוביל את סבב הגיוס. להשקעה זו מצטרפת טרה (החברה המרכזית למשקאות), שתשקיע בוילק זאת הפעם השנייה, לה החברה העניקה זכויות הפצה בלעדיות בישראל ובדרום אפריקה. לסבב יצטרפו חברת הפודטק הבינלאומית Steakholder Foods, ועוד שני משקיעים פרטיים נוספים. סה"כ ההשקעה עומד על סכום כולל של 3.5 מיליון דולר. 

מדובר בהשקעה פיננסית אשר תוביל לשיתוף פעולה אסטרטגי משמעותי עבור WILK. זאת ההשקעה סגניפקנטית של ענקית החלב Danone בחברה סטארט אפ ישראלית, ואשר במסגרתה שתי החברות מתכוונות לנהל תהליך משא ומתן שמטרתו מיסוד שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח והטמעת תחליף חלב אם שיכלול רכיבי חלב אם מתורבת בין אם באופן ישיר ובין אם בפורמולות החלב לתינוקות של Danone . בתוך כך, גם חברת מוצרי החלב טרה מבית החברה המרכזית למשקאות, אשר כבר השקיעה ב-WILK בעבר, ממשיכה להשקעה שניה בחברה במטרה להמשיך ולפתח את קו מוצרי חלב הפרה המתורבת של החברה,  וזאת על מנת להתקדם לקראת הטמעה של רכיבי חלב פרה במוצרי טרה.. 

משקיעה אסטרטגית נוספת בסבב הגיוס הנוכחי היא חברת הפודטק הבינלאומית Steakholder Foods המפתחת יכולות הדפסה של בשר מתורבת בטכנולוגיית הדפסה תלת מימדית ותשקיע 450,000 דולר במטרה למסד שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי עתידי, שצפוי לקדם את הטכנולוגיה והידע שצברה SH בתהליכים ביולוגיים והדפסות תלת מימדיות בתחום הביולוגי לקידום פיתוח רכיבי החלב של WILK באופן משמעותי.

להשקעה הצטרפה משפחת פוזיילוב אשר משקיעה בחברות הזנק מתוך "האני מאמין" בחברות טכנולוגיות המייצרות ערך חיובי לסביבה ולעולם.

בתמורה להשקעה, תנפיק WILK למשקיעים כמות כוללת של 13.6 מיליון מניות רגילות של WILK, במחיר של 0.91 ₪ למניה.

עוד במסגרת ההסכם ותנאי השקעתDanone, הסכימו הצדדים כי עם השלמת העסקה וכל עוד תחזיק Danone לפחות 2% מהון המניות של WILK, היא תהא זכאית למנות משקיף אחד מטעמה לישיבות הדירקטוריון של החברה. כמו כן, חברת Wilk ו-Danone, יחלו לבחון יחדיו את האפשרויות לשיתוף פעולה מסחרי, מתוך כוונה להיכנס להסכמים תפעוליים, אשר, בין היתר, עשויים לכלול הסכמים לפיתוח משותף ומענקים לפרויקטים ללא דילול באירופה ובארה"ב, וככל שאלו יצאו לפועל, תאפשר ל-Danone לרכוש ראשוניות למוצרי WILK בעת חדירת מוצרים אלה לשוק.

לדברי תומר אייזן מנכ"ל Wilk: "אני מודה לחברת Danone על הבעת האמון בחברתנו. מדובר בהשקעה משמעותית שואפים שתוביל לשיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו בעולם אשר יביא בשורה למיליוני הורים שיוכלו להזין את ילדיהם בתחליף חלב שיהיה הכי קרוב לחלב אם. שיתוף הפעולה הוא WIN- WINלשתי החברות ומהווה צעד ראשון לעבר השקעה רחבה יותר של Danone  בחברת WILK מתוך רצון של שני הצדדים לפיתוח ומחקר משותפים אשר יקרבו את העולם לעבר עתיד בו תחליפי חלב אם יהיו קרובים יותר למקור ויכללו רכיבי חלב אם מתורבת.

דנונה היא תאגיד מזון צרפתי רב לאומי המייצר מגוון רחב של מוצרים עם דגש על חלב, מים מינרליים ותחליפי חלב, כאשר בין המותגים הבולטים שפועלים תחת המותג ניתן למצוא את חברת הבת נוטרישיה יצרנית נוטרילון מבית חברת 'טבע', המתמחה במזון טיפולי ופורמולות לתינוקות, כולל תזונה רפואית לתינוקות עם צרכים ספציפיים. Danone מוכרת את מוצריה ב-120 שווקים והיא בעלת מחזור מכירות של כ 30 מיליארד דולר.  ביולי 2007, רכשה דנונה את חברת מזון התינוקות והתזונה הקלינית ההולנדית Numico, ובכך הפכה ליצרנית  השנייה בגודלה בעולם בתחום מזון לתינוקות.

Danone Manifesto Ventures היא קרן הון סיכון בזרוע התאגידית של החברה האם הפועלת לקידום יזמות לטובת מהפכה בתחום המזון. הקרן המורכבת מצוות בעל ידע ממגוון תחומי דעת לרבות  השקעות ותפעול, משקיעה בחברות חדשניות הנמצאות בשלבים שונים של פיתוח ומביאות לשוק מותגים, רעיונות ויכולות מחקר ופיתוח עם פוטנציאל כלכלי גבוה. כחלק מההשקעה בחברות אלו קרן Danone Manifesto Ventures  מלווה ומטפחת את החברות ומכינה אותן לשלב הבא של פיתוח ומסחור המוצר על ידי שיתוף הידע שברשותם, סיוע פיננסי, תמיכה תפעולית ומומחיות עסקית גלובלית. בכך, מגדילה  DMVאת פוטנציאל ההפריה ההדדית בינה לבין שותפיה. 

WILK הינה חברה ציבורית הפועלת בצומת הדרכים של ביוטק ופודטק, ומפתחת טכנולוגיות ויכולות יוצאות דופן לייצור חלב אם מתורבת וחלב מתורבת מן החי. לאחר שהחלה את פעילותה בשנת 2020, החברה מחזיקה בפטנטים על תהליכי שונים במעבדה המשכפלים את התאים שעוסקים בייצור חלב בבני אדם ויונקים נוספים ליצירת חלב ורכיבי חלב אמיתיים במעבדה. WILK נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת בשם "WILK".