ה-OECD פרסם היום (שני) דוח שצופה לישראל עלייה בתמ"ג בקצב מתון יותר בשנה שעברה, כאשר הדוח חוזה עלייה של 3.0% בשנת 2023, ו-3.4% בשנת 2024.

בשנת 2022 ישראל רשמה צמיחה חזקה של 6.4% בתמ"ג הסקר הכלכלי האחרון של ה-OECD לישראל צופה צמיחה מתונה יותר אך עדיין חזק של 3.0% ב-2023.כמו כן, חזה ה-OECD כי האינפלציה בישראל צפויה להישאר גבוהה ב-2023 עם ממוצע של 3.8%, אך צפוי לרדת בהדרגה עם ממוצע של 2.2% ב-2024.  

הדוח ממליץ להאיץ את שילוב הטכנולוגיות הדיגיטליות במגזרים העסקיים ולהוריד חסמים לתחרות, השקעות וסחר חוץ, למשל באמצעות תקנות עסקיות שמגבילות הליכי סחר שונים. כמו כן, ה-OECD ממליץ לבצע יותר כדי לצמצם את הפערים בשוק העבודה. בדוח נטען כי העלייה ברמת החיים בישראל מאז שנות ה-90 מונעת מצמיחה מתמדת בתעסוקה, שכעת הצטמצמה עקב הזדקנות כוח העבודה ושיעור עלייה באוכלוסיה בעלת רבות שכר נמוך כמו ערבים-ישראלים.

בנוסף, המליץ הדוח לנסות ולשלב יותר חרדים בשוק העבודה, מה שיגרום להעלאת פריון העבודה ויבטיח לצמצם פערים סוציו-אקונומיים. חלק מהצעדים שהמליצו בדוח זה מתן הכשרה מקצועית לעבודהושיפור תמריצים לעבוד.

שר האוצר סמוטריץ': ״אני מודה לארגון ה-OECD על הדו"ח המקיף והמעמיק על כלכלת ישראל. הדו"ח מצביע על עוצמתה של הכלכלה הישראלית לצד הצורך להתמודד עם אתגרים מבניים משמעותיים העומדים בפני הכלכלה בטווח הבינוני והארוך. המלצות משמעותיות מהדו"ח כבר מיושמות במסגרת התכנית הכלכלית והתקציב לשנים 2023-2024. אני מודה לעובדי משרד האוצר ולמשלחת הישראלית בפריז, ובפרט לכלכלנית הראשית, הממונה על התקציבים, והציר הכלכלי של משרד האוצר בארגון ה-OECD, על שיתוף הפעולה הפורה עם הארגון, ומאמין כי הדו"ח ימשיך לשמש כלי עבודה חשוב בגיבוש מדיניות כלכלית במשרד האוצר".