נציבות שירות המדינה תפרסם מיד אחרי החג את המכרז לתפקיד מנהל רשות המסים - כך נודע ל"מעריב". המכרז יזמין את המועמדים להגיש את בקשת ההתמודדות לוועדת איתור, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר. בתפקיד משמש כיום ערן יעקב, שיסיים את תפקידו בחודש הבא, לאחר שכהונתו הוארכה בשלושה חודשים. על פי ההערכות, על התפקיד יתמודדו לפחות שלושה בעלי תפקידים מתוך רשות המסים ועוד כמה מועמדים חיצוניים.

סמוטריץ' הציג את תקציב המדינה: "האתגר הגדול - לשמר את קצב הבנייה"

המועמדים הבולטים מקרב הרשות הם מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים, שכבר ניסתה בעבר להתמודד על התפקיד, שי אהרונוביץ', סמנכ"ל הרשות והאחראי על מיסוי מקרקעין ורונלד עם שלם, סמנכ"ל הרשות לעניינים מקצועיים. המועמד החיצוני הבולט ביותר הוא ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס. גינדי נחשב בעבר כמועמד מוביל ומקובל על צמרת האוצר. אולם, לא ברור כיצד תתקבל מועמדותו תחת כהונת השר בצלאל סמוטריץ'. אם גינדי יבחר, עלולה להיות מכת פרישות של בכירים מהרשות.

תפקיד מנהל רשות המסים הוא אחד מבין חמשת התפקידים הבכירים מתוך שבעה בצמרת האוצר שעדיין לא מאוישים במינוי קבוע. בנוסף למנהל רשות המסים, מדובר ביו"ר רשות ניירות ערך, הכלכלן הראשי באוצר, הממונה על השכר באוצר והממונה על שוק ההון והביטוח.
מעמדו של היועץ המשפטי באוצר (שפורמלית אמור לפרוש בעוד שנתיים) עדיין לא ברור, לנוכח עמדותיו הדווקניות. עם זאת, החלפתו עלולה להיות כרוכה בבעיות משפטיות.

בניגוד לתפקיד מנהל רשות המסים, שם חייב שר האוצר לבחור את בעל התפקיד מבין מועמדים שיוצעו על ידי ועדת המינויים, כל המינויים האחרים נמצאים בסמכותו הבלעדית. העובדה שסדרה של בעלי תפקידים בכירים נמצאים על זמן שאול ערב הגשת התקציב עלולה לפגוע בסדרי העבודה התקינים.

הדבר בולט במיוחד כאשר מדובר בתפקיד המפקח על הביטוח, שלא ברור עד כמה חברות הביטוח סופרות אותו. נראה ששר האוצר ממתין עם אישור המינויים עד לאישורו הסופי של התקציב ל־2023/24.