בשל החשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל בעקבות השפעות הרפורמה המשפטית על הכלכלה, השקל צונח ונסחר מול האירו בשער של 4.02 שקלים - שיא של יותר משנתיים. שער הדולר עומד על 3.67 שקלים כאשר מאז תחילת השנה פחת ערך השקל מול הדולר בכ-9%, זאת למרות שהדולר נחלש מול מטבעות אחרים. 

בשוק מעריכים כי מקור הירידה בערך השקל הוא חשש מהורדת דירוג האשראי של ישראל בהערכה של חברת מודי'ס שצפויה להתפרסם בסוף השבוע כתוצאה מחוסר הוודאות הכלכלי שיצרה הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

החברה כבר פרסמה מסמך אזהרה שהתייחס להשלכות האפשריות של המהפכה המשפטית על הכלכלה הישראלית, ועשויה להוריד את דירוג האשראי, או את אופק הדירוג, כבר בסוף השבוע הזה.

מאז 2008 ישראל זוכה לדירוג גבוה של A1 ומאז 2018 הוסיפה החברה 'תחזית חיובית' לישראל. כעת החברה שוקלת להוריד את  דירוג האשראי של ישראל לדירוג של A2, שיקשה על גיוס כספים ומסחר בינלאומי. תרחיש אפשרי נוסף הוא הורדת התחזית החיובית, דבר שמשקיעים רבים יתפסו כהורדת דירוג בפועל. 

"שורה של שינויים מבניים במערכת המשפט עלולים להחליש את כוחה של הרשות השופטת בישראל באופן מהותי", כתבו כלכלני מודי'ס באזהרה החריגה לפני כחודש. ״אם השינויים הללו ייושמו במלואם, הם ייהיו השפעה שלילית על  דירוג האשראי של המדינה".