רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, התראיין היום (שני) בתוכניתה ענת דוידוב ברדיו 103fm על שוק הדירות וגדילת שוק הדירות השכורות

"אחראית על ריסוק מעמד הביניים": ביקורת חריפה על רשות מקרקעי ישראל
ב-900 מיליון שקל: פרויקט הנדל"ן היוקרתי ברמת גן יוצא לדרך
 
"כבר היום כבר אפשר להגדיר את גבעתיים כבירת השכירויות", אמר. "קרוב לחמישים אחוז מתושבי גבעתיים גרים היום בשכירות בעיר בדירות ישנות שהדור הוותיק שלנו הלך לעולמו הוריש אותם לילדים. הילדים, לא היה להם כסף בזמנו לקנות דירות בגבעתיים, עברו לקריית אונו, רעננה וכו', קיבלו בירושה את הדירות ויש פה באמת אלפי צעירים שהגיעו בשנים האחרונות שגרים בשכירויות". 

על גובה הפרש המחירים בין תל אביב לגבעתיים, השיב: "מניח בערך שמדובר בעשרה אחוזים, אני לא יודע בדיוק. טיפה יותר זול אצלנו, אבל גם מאוד יקר. אבל עוברים אלינו לא בגלל המחירים אלא כי גבעתיים היא יותר קוסמת מהרבה בחינות. היא יותר שקטה, היא קרובה לתל אביב, יש חיי לילה, חיי קהילה, פחות עבודות תשתית שקצת מעיקות על תל אביב בשנים האחרונות. ואנשים גילו אותה, בעיקר את עניין החינוך והקהילה ועדיין 700 – 900 שקל פחות בשכירות דירה זה משמעותי. במיוחד כשהמרחקים מאוד קצרים, גבעתיים יותר קרובה למרכז תל אביב מרוב השכונות של תל אביב". 

כשנשאל מה הוא היה רוצה לראות מבחינת סדר יום בשוק השכירות בגבעתיים כראש עיר, השיב: "זה הכיוון שאנחנו הולכים אליו, לכן דחפתי למגדל של 500 יחידות דיור, התעקשתי שאלה יהיו יחידות דיור קטנות שמיועדות לצעירים, עם ילדים אולי של גן לא יותר, כי אחרת זה מעמיס גם על מוסדות החיוך של בתי הספר. אבל זה לא רק לזוגות צעירים, זה גם למבוגרים, רווקים, אלמנים, אלמנות". 

"צריך לזכור שאנשים לא מדברים על זה שבכל הפרויקטים הגדולים של פינוי בינוי, גרים יותר מחמישים אחוז חברה שהם בשכירות", הוסיף, "הם שואלים אותי 'מה איתנו? איפה נגור עכשיו? אנחנו תושבי העיר'. אז גם המגדל הזה וגם אחרים ייתנו פתרון לאלה שלא יכולים או לא רוצים לקנות דירות. אני לא יודע כמה זה יעלה, אבל הדירות הן בממוצע של 40 מטר, אלה לא דירות למשפחות".

רן קוניק (צילום: ויקיפדיה)
רן קוניק (צילום: ויקיפדיה)

"אנחנו אגב מוסיפים גני ילדים ומעונות ובית ספר חדש ומרכז ספורט", אמר, "הכול בתוך הקומפלקס הזה, מי שמכיר הוא מחוץ לגבעתיים, ממש על איילון, משהו שלא יעמיס למשפחות. הקומפלקס הזה שהוא צמוד למגדל משרדים, זה קומפלקס אחר לגמרי עם דירות קטנות מאוד, לא למשפחות". 

לסיום, אמר ראש עיריית גבעתיים כי "בישראל עדיין יש את התפיסה הגלותית של 'חייבים להתחתן ולקנות דירה' - לא חייבים. אני חושב שהגישה הזאת של לקנות דירה לא לפני גיל 45 או 50 היא הגישה הנכונה, החברה הצעירים גם אוהבים לנדוד, אז זה טוב שיהיה להם היצע רחב של דירות". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm