הכתבה נכתבה בשיתוף קבוצת גבאי

קריית אונו היא עיר קטנה בתנופת גדילה, שהולכת ומתפתחת במהרה ומציעה הזדמנות מיוחדת למגורים באזור שקט, אך מאוד מרכזי של גוש דן. אם תעברו ברחוב המרכזיים וגם הצדדיים שלה, תוכלו לראות בצידי הדרך עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית - קטנים כגדולים. אחד מהפרויקטים האלה, הוא פרויקט נדל"ן מגורים חדש, שמעורר עניין לאחרונה בעיר - אוליב (O-LIVE) של קבוצת גבאי, אחת מחברות הנדל"ן הבולטות בישראל בהתחדשות עירונית

"מיקום מנצח"

מדובר בפרויקט הנבנה בימים אלה ברחוב הזית 2, ליד פארק צה"ל, סמוך לצירים המרכזיים של רחובות לוי אשכול ושלמה המלך. בעוד מספר שנים צפויים להתאכלס שם דיירים בכ-56 יחידות דיור, שיחולקו בין שני בניינים בני 7 קומות כל אחד. "קריית אונו היא עיר עם פוטנציאל ענק ולא ממומש שנמצאת על צירי תחבורה מרכזיים וקרובה לכל מרכזי הבילוי והתעסוקה של גוש דן", מציין אלי גבאי, הבעלים של קבוצת גבאי, את הבחירה בלוקיישן.  

''קריית אונו היא עיר עם פוטנציאל ענק ולא ממומש'' | אלי גבאי (צילום: קבוצת גבאי)
''קריית אונו היא עיר עם פוטנציאל ענק ולא ממומש'' | אלי גבאי (צילום: קבוצת גבאי)

הסיפור הנדל"ני המעניין של קריית אונו מתחיל עוד בהקמתה, כאשר קבוצת פועלים וחקלאים התאגדה ובנתה בסמוך לכפר אז"ר שכונה חקלאית קטנה וציורית בשנת 1939. לאחר הקמת המדינה, התרחב היישוב בזכות עלייה, ומכאן הלך והתפתח עד שב-1992 הפכה קריית אונו לעיר, שכיום מונה כ-50 אלף תושבים וממשיכה לגדול בקצב מהיר.

"עיר קטנה גדולה"

למרות כל זאת, קריית אונו כאילו נשכחה מאחור מבחינת התחדשות עירונית ופיתוח, כמו שכנותיה שמסביב לה, אך זה דבר שמשתנה לאחרונה במהרה, נוכח מיקומה המרכזי של העיר והיתרונות שלה. "קריית אונו צפויה לפי תכניות המתאר להגיע לאוכלוסייה של כ-80 אלף תושבים ב-2040", מציין גבאי. "יש כיום כ-17 תוכניות התחדשות עירונית בקריית אונו. כ-13 מתוכן הן תמ"א 38, והארבע הנותרות הן תוכניות בינוי פינוי". 

עוד מוסיף גבאי, כי "תוכנית המתאר של קריית אונו כפי שהיא הוצגה ב-2014 ואושרה על ידי המנהל ב-2020, דואגת לשמר את אופייה של קריית אונו ולא להעמיס על העיר מעבר ליכולותיה המוניציפאליות.  התוכנית, שאנחנו גאים להיות חלק ממנה עם פרויקט אוליב, היא תוכנית שיוצרת עיר מודרנית שמוכנה למאה ה-21, ותוך כדי כך, לא פוגעת במרקם האורבני שלה ושומרת על אופיה וייחודה של קריית אונו".

''גאים להיות חלק מהעיר עם פרויקט אוליב'' | קבוצת גבאי (צילום: קבוצת גבאי)
''גאים להיות חלק מהעיר עם פרויקט אוליב'' | קבוצת גבאי (צילום: קבוצת גבאי)

בקריית אונו יש כיום עשרות פרויקטים של תמ"א, פינוי בינוי ובנייה חדשה. מה מבדל את פרויקט O-LIVE שלכם משאר הפרויקטים?
"מדובר בצמד בנייני בוטיק מודרניים, שנבנים ממש לתוך המארג האורבני של קריית אונו", משיב אלי גבאי. "פרויקט O-LIVE, לא נמצא בשכונה מרוחקת, אלא ממש במרכז העיר. צמוד לפארק צה"ל, סמוך לפארק רייספלד וקניון קריית אונו וקרוב למוסדות חינוך לכל הגילאים, מפעוטון, בתי ספר יסודיים ותיכון - ועד הקריה האקדמית אונו".

לדברי אלי גבאי, לפרויקט יש יתרון מבחינה תחבורתית ותעבורתית. "אוליב נמצא על צירי תחבורה מרכזיים עם תחבורה ציבורית הנגישים למרכזי הערים השכנות, כמו תל אביב ורמת גן. הפרויקט של אוליב מיועד לכאלה שלא מחפשים פרבר שינה, שרק מגיעים אליו לישון. זהו פרויקט שמחובר לעיר ולאזור. מי שירצה לצאת בערב לבלות, או לעשות קניות. לא ירגיש שהוא תקוע והגישה למרכזי הבילוי והמסחר היא פשוטה וקלה". 

עוד הוא מוסיף כי "בעתיד הלא רחוק, קריית אונו תהיה מחוברת אף יותר מבחינה תחבורתית. הקו הסגול יעבור בקרוב בקריית אונו, ברחוב רפאל איתן. בנוסף, למטרו העתידי, המתוכנן לעבור גם הוא בקריית אונו, תהיה תחנה במרחק כחמש דקות הליכה מהפרויקט, ברחוב שלמה המלך". 

איך אתה רואה את העתיד התחברותי של קריית אונו?
"בעתיד הלא רחוק, קריית אונו תהיה מחוברת יותר מאי פעם לשאר גוש דן ותאפשר לאנשים לחיות בה ולעבוד ולבלות בקלות בכל מקום שיחפצו" אומר גבאי. 

''קרית אונו תאפשר לאנשים לחיות בה ולעבוד ולבלות בקלות בכל מקום שיחפצו'' | אלי גבאי - משמאל (צילום: קבוצת גבאי)
''קרית אונו תאפשר לאנשים לחיות בה ולעבוד ולבלות בקלות בכל מקום שיחפצו'' | אלי גבאי - משמאל (צילום: קבוצת גבאי)

מה מייחד את אוליב (O-LIVE) מבחינת הנראות?
"מדובר על שני בניינים המשתלבים בנוף האורבני, עם חיפוי אבן מיוחד שבולט לעין", אומר גבאי. "החיפוי משפר לא רק את נראות הבניינים, אלא גם את יכולת הבידוד שלהם. כמו כן, השקענו רבות באדריכלות נוף מסביב לבניינים, על מנת לשלבם אף יותר במארג האורבני. האסתטיקה היא לא רק בונוס, אלא ממש חלק נכבד מאיכות החיים של הדיירים". 

"בנייה איכותית ומשפחתית"

לדברי קבוצת גבאי, כל הדירות בפרויקט נבנות בסטנדרט הגבוה ביותר, "באיכות חומרים ובנייה שאין לה מתחרים עם מפרט עשיר", כפי שהם מציינים. "מריצוף אריחי פורצלן בבחירה אישית, דרך מרפסות שמש, תריסים חשמליים, מטבחים מפוארים, מרפסות שמש עם חיפוי 'דק' ועוד רשימת פרמטרים המשדרגים את המפרט".

קבוצת גבאי מוסיפים כי הבניינים יהנו מחיבורי תקשורת מודרניים, שהם "מאסט" בעולם הדיגיטלי של ימינו. לפי התכנון, כל בניין יכלול כמובן גם לובי מפואר ומעליות בנוסף לחנייה בטאבו לכל דירה.

מה מייחד את קבוצת גבאי, לעומת שאר החברות העוסקות בהתחדשות עירונית בקריית אונו?
"קבוצת גבאי היא לא רק חברת בנייה העוסקת בהתחדשות עירונית מתוך אינטרס עסקי. אנחנו חברה שהיא בעצם משפחה. אבי, שמשון גבאי, הקים את החברה בשנות ה-80, ואנחנו ילדיו ממשיכים את מורשתו של בנייה ותכנון בצורה הכי אמינה ואיכותית מתוך שליחות", משיב אלי גבאי.  

קבוצת גבאי - חברה שהיא משפחה (צילום: קבוצת גבאי)
קבוצת גבאי - חברה שהיא משפחה (צילום: קבוצת גבאי)

גבאי מוסיף בהקשר לחזון העתידי שלו לגבי קריית אונו: " אנחנו רוצים לראות את קריית אונו ממשיכה ומתפתחת. אך בו זמנית שומרת על צביונה והאופי הייחודי שלה שעושה אותה מושכת למשפחות צעירות. זאת עיר שיש לה קסם מיוחד ששונה מערים אחרות במרכז, ואני סבור שדרך החשיבה והתכנון של קבוצת גבאי, היא  כמו כפפה ליד לאופי העירוני והבנייה של קריית אונו".

מה היתרון של המשפחתיות שלכם? 
"מכיוון שאנחנו משפחה, חשוב לנו לבנות ללקוחות שלנו מתוך מחשבה כאילו הם גם משפחה, ולמשפחה בונים הכי טוב שאפשר. יש לנו ניסיון של 30 שנה של לקוחות מרוצים ורקורד של עבודות איכותיות ומקצועיות, שמציבות סטנדרט גבוה בכל הארץ. כיום יש לנו כ-1500 יחידות דיור בכ-14 פרויקטים שכבר בביצוע, ועוד כ-17,000 יחידות דיור בשלבי תכנון מתקדמים".

מה אתה יכול לספר לנו על פרויקטים נוספים של קבוצת גבאי?
"יש לנו כבר מאות דיירים מרוצים שכבר קיבלו מפתחות בפרויקטים דומים שעשינו במרכז הארץ", גאה גבאי. "הגדול מביניהם הם פרויקט הדר ויוסף בתל אביב, כאשר פרויקט נוסף הוא הבית ביהושע ברמת גן. הדר ויוסף הוא פרויקט שאוכלס בשנים האחרונות, זהו פרויקט של כ-6 בניינים ו-117 יחידות דיור בלב העיר. ברמת גן, במקום בניין ישן ורעוע של כ-4 יחידות דיור, בנינו בניין בוטיק המשתלב היטב ברחוב עם כ-24 יחידות דיור המאוכלסות כבר".

אלי גבאי מסכם ש "פרויקט O-LIVE  בקריית אונו היא העתיד האורבני של ישראל, בכל מובן המילה. זה פרויקט שמאפשר לחיות חיים שקטים עם ירוק מסביב וגם להיות קרוב למרכזי בילוי, חינוך ותחבורה. כל זאת מבלי להתפשר על איכות הבנייה ורמת הבניין. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שהוא הטוב מכל העולמות במקום אחד".

הכתבה נכתבה בשיתוף קבוצת גבאי