ראשת העיר יהוד-מונוסון יעלה מקליס עצרה הבוקר את עבודות הפיתוח של שכונת הענק החדשה גדות, שבמערב העיר. שכונת גדות  החדשה הכוללת 4,413 יח"ד, 392 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר ו-90 דונם שטחים ירוקים, תוכננה במסגרת הסכם הגג, עליו חתמה העירייה עם המדינה לפני כחמש שנים.  

יעלה מקליס: "המדינה מעכבת מתן קרקע משלימה, שהובטחה לעיר כחלק מהסכם הגג. על גבם של תושבי יהוד מונוסון המצפים למימוש פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר". 

הסכם הגג ההיסטורי כלל שתי חטיבות קרקע עיקריות, שקודמו במסגרת הותמ"ל (הוועדה לתכנון ובנייה במתחמים מועדפים): הקרקע של גני יהודה ממערב לעיר והקרקע של מגשימים במזרח. שתי התוכניות יחד כוללות 7,300 יחידות דיור וכ-691 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.  פרט לקידום החטיבות הקרקע, התחייבה המדינה,  להקצות קרקע משלימה בהיקף של כ-15% מסך הדירות שישווקו לטובת מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית במרכז העיר. 

עבודות הפיתוח של שכונת גדות במערב העיר בעיצומן, כמחצית מיחידות הדיור בשכונה שווקו אך מנגד המדינה משתהה וממסמסת את התחייבותה לקבלת קרקע משלימה למימוש פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר. 

כך למשל תוכנית ענק לפינוי בינוי, שמקודמת למעלה מ 12 שנים בשלושה מתחמים: קדושי מצרים, ביאקובסקי, והרצל הכוללת  1,154 יח"ד, 25,000 מ"ר שטחי ציבור, 1,500 מ"ר שטחי מסחר ו5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים, התוכנית קיבלה תוקף באוקטובר 2022  ועד היום במשך חודשים ארוכים לא ניתן אור ירוק להעברת הקרקע המשלימה לטובת קידום הוצאת היתרי בניה לפרויקט כפי שהתחייבה המדינה.