ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים, משה ארבל, ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הכריזה היום (שני) על מתחמים חדשים: אופקים-דרום מערב וקריית שמונה - הרחבה דרומית בהיקף כולל של 12,000 יחידות דיור, ויקודמו בהליך מהיר בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור. זאת, כחלק מהמהלך לביצור יישובים אלה שנפגעו במהלך המלחמה.

מתחם קרית שמונה-הרחבה דרומית, משתרע על שטח של כ-1,702 דונם ומצוי ברובו בתחום השיפוט של מועצה אזורית גליל עליון, ובחלקו בדרום העיר קרית שמונה. המתחם מציע תכנון של 2,000 יחידות דיור לצד הרחבת איזור התעשייה הקיים תוך חיזוק שטחי מסחר, מבני ציבור ותעסוקה. כמו כן, מציע תכנון של מרכז תחבורה משמעותי בסביבת תחנת רכבת שעתידה להיבנות בעיר. המתחם תואם את עקרונות מסמך המדיניות של העיר; פיתוח מוקד עירוני ושכונת מגורים בסביבת תחנת רכבת לצד פיתוח והתחדשות של אזור התעשייה המרחבי.

משה ארבל (צילום: גדעון שרון, לע''מ)
משה ארבל (צילום: גדעון שרון, לע''מ)

מתחם אופקים-דרום מערב, משתרע על שטח של כ-7,347 דונם וכלול בתחום השיפוט של מועצה אזורית מרחבים. המתחם מציע תכנון רחב היקף של כ10,000 יחידות דיור לצד פיתוח עירוני משמעותי של אזורי מסחר, תעסוקה ושטחים פתוחים. תכנון המתחם יאפשר חיבור והמשכיות למרקם העירוני הקיים תוך מתן מענה להגדלת היצע הדיור בעיר. קידום המתחם החדש מצטרף לשורה של תוכניות המקודמות בותמ"ל ובמחוז דרום, ומוסיף לתנופת הפיתוח והשגשוג של העיר. 

שר הפנים, משה ארבל: "דוקא היום בעוד העיר קרית שמונה מפונה בינתיים ממשלת ישראל מאשרת תכנון מהיר לאלפי יחידות דיור בקרית שמונה ואופקים שיביאו פתרונות דיור בר השגה בין היתר לחיילי צה״ל שנלחמים בגבורה בצפון ובדרום. אנחנו כאן כדי להישאר״.

ינקי קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "אני מברך על אישור ועדת השרים לקדם  במסלול מהיר את התכניות אותן רמ"י יזמה ל 12000 יח"ד באופקים ובקריית שמונה. רמ"י מקדמת בעת האחרונה תכניות רבות לעשרות אלפי יחידות דיור בצפון ובדרום ובין היתר בנתיבות שדרות אשקלון".