הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה אישרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית בשכונת גיורא בטירת הכרמל. התוכנית כוללת בניית 858 יחידות דיור בבנייה מרקמית ובמגדלים ויוצרת מרחב עירוני חדש עם ריכוז של מתחמים למבני ציבור, חזיתות מסחריות ושטחים ציבוריים פתוחים.

התוכנית הוגשה על ידי אדריכל יגאל לוי, הבעלים של סטודיו יגאל לוי אדריכלים והיזם הוא עדי צים. התוכנית כוללת הריסת עשרה בנייני רכבת ישנים בני כשלוש קומות, שנבנו בשנות ה-50 וה-60 ואשר כוללים 124 דירות קטנות. התוכנית גם מסדירה את מערכת הדרכים והמתחמים הציבוריים בשכונה הוותיקה, שנבנו בזמנו בטלאים וללא תכנון כולל.

"התוכנית מסדירה את כל המתחם והיא כולל הדרת מערכת דרכים, לאורך רחוב נתן אלבז שהוא עורק התנועה הראשי בשכונה תיבנה חזית מסחרית ומעליה שני בניינים בבנייה מרקמית בגובה של 13 קומות וארבעה מגדלים בגובה של 30-20 קומות", הסביר אדריכל לוי – "התוכנית גם כוללת שצ"פ פנימי, שבילי אופניים והסדרת מבני ציבור".

במסגרת הפרוייקט, כל אחד מהדיירים יקבל דירה חדשה עם תוספת של 25 מ"ר לדירתו הקיימת, כאשר התוספת כוללת ממ"ד ובנוסף לכך, גם מרפסת וחנייה. "התוספת משמעותית לנוכח הדירות הקטנות הקיימות", הוא ציין עוד – "במסגרת הפרוייקט, הבניינים הישנים שחזיתות הדירות בהם פונות לבית העלמין, יהרסו ובדירות החדשות החזית תהיה לכיוון הנגדי לתוך המרקם העירוני החדש והמודרני שייבנה".

התוכנית אשרה להפקדה  והיא תקודם לאחר סיום הליך ההתנגדויות. לוי העריך שניתן יהיה להתחיל בעוד כשנה וחצי לצאת לשלב הליכי הוצאת ההיתרים.