מערך הדיור של 'ש.ק.ל ישראל', הפועל בקהילה למען אנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות, מודיע על מעבר של שישה דיירים לדירה משודרגת ומשיק דירה נוספת, חמישית במספר, לרווחתם של אנשים עם צרכים מיוחדים בפרויקט מגורים יוקרתי חדש בעיר בת-ים. מערך הדיור של 'ש.ק.ל ישראל' השיק שתי דירות חדשות בעיר במעמד ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, מ"מ יו"ר העמותה, שאול שארף, מנכ"ל העמותה, טל כהן, חברי הנהלת העמותה, נציגי משרד הרווחה ועיריית בת-ים.

בחודשים האחרונים, וביתר שאת מפרוץ המלחמה, עבדו במרץ במערך הדיור של 'ש.ק.ל ישראל' על מעבר לדירה חדשה, כאשר הקו המנחה הוא מעבר לאזור מרכזי ונגיש לצורך עצמאותם של הדיירים. עבור ששת הדיירים, המעבר מדירה ישנה בבניין ללא מרחב מוגן וללא מעלית, לדירה חדשה בבניין רב קומות (39) עם מעלית, ממ"ד ונגישות מותאמת, הוא ללא ספק בשורה עם משמעויות רבות. הדירה החדשה שוכנת בלב שכונה תוססת עם מרכזי בילוי, קניון ובסמיכות לרכבת הקלה. כמו כן, הדירה החדשה נמצאת במרחק הליכה קצר ממרכז התעסוקה העירוני (רב נכויות) בבת-ים וממועדוני הפנאי של הדיירים, וזה כשלעצמו מקל על הדיירים, מקנה להם עצמאות נוספת ומשפר את איכות חייהם. 

'ש.ק.ל ישראל' זיהתה הזדמנות נהדרת לשכור דירה נוספת באותו הבניין, אך בשל חוק ישן המתיר דירת חוסים אחת בלבד במבנה קיים, נדרשה 'ש.ק.ל ישראל' לפעול מיידית מול משרד הרווחה ולקבל אישור לפנים משורת הדין לדירה נוספת באותו הבניין, ונענתה בחיוב באופן תקדימי בשל המציאות המורכבת. 

עד כה 'ש.ק.ל ישראל' הפעילה ארבע דירות, וכעת לאחר שדאגו להעביר דירה אחת ולהפוך אותה לדירה "משודרגת", וכאמור קבלת האישור לדירה חדשה נוספת באותו הבניין, מערך הדיור ב'ש.ק.ל ישראל' יעניק שירות לשישה דיירים נוספים, ולמעשה יפעילו את הדירה החמישית במערך הדיור שלהם.

מערך הדיור התמודד מול מורכבות בירוקרטית עת המעבר לדירות החדשות ומחירי השוק לדירות ממוגנות  אשר הרקיע שחקים בתקופה זו. על אף האתגרים התקציביים והבירוקרטים הכרוכים בהעמדת דירה מותאמת וחדשה, החליטו ב'ש.ק.ל ישראל' לעשות כל הנדרש, לרבות השתתפות במימון הפרויקט בנוסף למימון אותו מקבלים ממשרד הרווחה, בכדי להעניק לדיירים את המוגנות והנגישות המגיעה להם. 

'ש.ק.ל ישראל', ניהול ופיתוח שירותים קהילתיים, מפעילה זה העשור הרביעי מגוון שירותים עבור אוכלוסיות מיוחדות בכדי לאפשר להם חיים מלאי כבוד, תוך הגשמה עצמית ושילוב מיטבי בקהילה כפרטים שווי זכויות. 'ש.ק.ל ישראל' חרטה על דגלה לפתח ולהעניק את השירותים הקהילתיים הטובים והמקצועיים ביותר עבור האוכלוסיות היקרות בהן מטפלת, תוך התחשבות בצרכים וברצונות המשתנים העולים מכל פרט, כשלאורך השנים יזמה, מימנה וניהלה מסגרות ופרויקטים רבים ומגוונים כמו צהרונים ומועדוניות לילדים עם צרכים מיוחדים, מסגרות לנוער בסיכון, פרויקטים לקשישים, פעילויות חברתיות לנכים עם נכויות שונות, מערך דיור לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מרכזי תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות שונות, תכניות לגיל הרך, מיזמי הצטיינות בתחום החינוך ועוד.

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט: "שיתוף הפעולה עם עמותת 'ש.ק.ל ישראל' מוכיח את עצמו גם בשגרה וגם בחירום. מדובר בצעד נוסף שנועד לשדרג השירות לאוכלוסיות שהכי זקוקות לנו בעת הזו".

מנכ"ל 'ש.ק.ל ישראל', טל כהן: "לאור המלחמה הנוכחית בה אנו מצויים, מתחדד הצורך המהותי והקריטי במרחב מוגן ודירה נגישה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באוכלוסייה מיוחדת זו. המאמץ להשגת האישור התקדימי עבור שתי הדירות ולדיירים הגרים בה היה שווה כל רגע ורגע של אתגר".