בכל הנוגע למחירי הנדל"ן בישראל ישנה משוואה מאוד פשוטה, ככל שהביקוש גבוה יותר מההיצע, המחירים בשוק עולים. כדי להילחם ולהוריד את מחירי הדיור ולגרום לכך שיותר ויותר משפחות יוכלו להתמודד על יחידות דיור חדשות, לפני קרוב לעשור שר האוצר דאז משה כחלון הוציא לפועל את התוכנית "מחיר למשתכן", שלאחר מספר שנים קיבלה שם אחר, "דירה בהנחה".
הבעיה במכרזים הללו טמונה בקושי של היזמים להוזיל במחיר הסופי. בהתחשב בעלויות הבנייה שעלו מאוד שנים האחרונות, כל יזם מעלה בממוצע בין 20% ל-30% את ההצעה שלו כדי שיהיה לו רווח מסוים. באופן טבעי זה גורם לעליית מחירים גם מבחינת האזרחים שניגשים ומתחרים על המכרזים השונים.
על פי אדיבי, מכירות פומביות של מחיר שני יכולות להכניס יציבות למחירי הנדל"ן כיוון שהן מבטלות את הצורך לצאת אל מלחמת הצעות אגרסיבית. הקונים יתמרצו להגיש את הערכת השווי האמיתית שלהם לנכס, זו תוביל להימנעות מהצעות יתר ותסייע לשלוט באינפלציית המחירים. מנגנון שכזה עשוי להוביל לפיזור מאוזן יותר של נכסים בין הקונים.