קבוצתmeex נדל"ן מבית חצי חינם הכריזה היום (ראשון) על שיתוף פעולה פורץ דרך עם חברת האנרגיה "אגירה", המתמחה בהקמה וניהול של מערכות אגירת אנרגיה (חשמל) מאחורי המונה, בהתבסס על מערכת תוכנה ייחודית לתכנון, שליטה ואופטימיזציה שפיתחה.

מערכת אגירת האנרגיה, תוקם ותופעל בקנה מידה חסר תקדים בישראל ובעולם כולו. פרויקט זה שמתבצע במימון בנק "לאומי" ויושלם במהלך שנת 2024, יהווה פריצת דרך בתחום הקיימות וניהול האנרגיה של מרכזי מסחר ורשתות קמעונאיות בארץ ובעולם כאשר מדובר בהיקף 35 של מגה-וואט לשעה. לצורך השוואה, מדובר באנרגיה השווה  לאנרגיה של לוחות סולריים על גגות בהיקף של כ-40,000 בתים.

באמצעות פלטפורמת ניהול האנרגיה החדשנית והמהפכנית שפותחה בישראל ע"י חברת "אגירה", תשלב החברה במסגרת העסקה עם  meex נדל"ן מקבוצת חצי חינם - טכנולוגיות פורצות דרך לניהול חכם ויעיל של צריכת החשמל במרכזי המסחר של הרשת. המערכת מבוססת על סוללות ואמצעי בקרה וניהול מתקדמים, אשר יוצבו בכל מתחמי הקבוצה ברחבי הארץ ובמרכולים של רשת "חצי חינם", חברת האם.

בצריכת חשמל תעשייתית (מפעלים, מרכזי מסחר וכד') מחיר החשמל בישראל מזנק בכ-400% החל מהשעה 17:00 בערב. במדינות אחרות בעולם כמו בריטניה המחיר מאותה השעה מזנק ב-1,000% ובגרמניה 800%. עובדה המעידה על הקדמה והחשיבות בשימוש באגירת חשמל.

איך זה מתבצע? הסוללות אוגרות חשמל בשעות הזולות שבמהלך היום והחל משעה 17:00 כשהמחיר מזנק, השימוש בחשמל יהיה באמצעות החשמל שנאגר בסוללות במהלך היום. כל זאת באופן אוטומטי לחלוטין ללא מגע יד אדם ובלי שום הבדל לצרכן. מעבר לחיסכון העצום בחשמל ובכסף, הדבר משפר את איכות החשמל כיוון שאין נפילות מתח, או הפרעות בתדר כשיש שימוש בסוללות בניגוד לצריכת חשמל ישיר. המערכת תשמש גם לגיבוי בזמן הפסקות חשמל ותבטיח המשך פעילות רציפה של המתחמים באופן נקי יותר מזה של גנרטור.

ע"פ ההערכות המהלך המהפכני שהחליטה הקבוצה להוביל עשוי להניב לה 12%-14% תשואה לפחות, מידי שנה. כאמור, מדובר בקבוצת המרכזים המסחריים בהיקף הכי גדול בעולם שמחוברת למערכת אגירת אנרגיה עצמאית. השימוש במערכת האגירה תביא לצמצום משמעותי של טביעת הרגל הפחמנית, הפרויקט צפוי להפחית משמעותית את פליטות גזי החממה של הקבוצה ולתרום למאבק במשבר האקלים.

ליהי סונק, מנכ"ליתmeex, הזרוע הנדל"נית של "חצי חינם": "אנו גאים להיות חלוצים בתחום הקיימות בענף הקמעונאות בישראל ובעולם. פרויקט חדשני זה הינו צעד משמעותי לעבר עתיד ירוק יותר וחסכוני יותר עבור החברה, לקוחותינו והסביבה."

אביעד בוחבוט, שותף בחברת "אגירה": אנו נרגשים לשתף פעולה עם רשת איכותית מובילה כמו meex בפרויקט פורץ דרך זה. מערכת האגירה תהווה דוגמה לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת לצורך קידום קיימות ושמירה על הסביבה לצד ייצור מוקדי רווח ותשואה בענף הקמעונאות."