"אני בעד הפעלת מס רכוש בצורה חכמה. חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שעל מי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה לא מוטל שום קנס מינואר 2020". כך אמר מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' בכנס בנושא מיסוי נדל"ן באוניברסיטת תל אביב.

שוק הדיור מתאושש: עלייה במספר העסקאות
"יש ביקושים לדיור בישראל גם מצד תושבי חוץ"

לדבריו, "ועדה שמונתה בוחנת את הנושא ותיתן המלצתה. יש כבר תוכניות שהכנתי בעבר לעשות זאת בצורה חכמה שלא תקשה על הציבור למעט אלו שיצטרכו לשלם כמובן. זה תהליך שיצטרך עוד לעבור אישור ממשלה וכנסת. החוק הקודם היה בירוקרטי גם לאור זכות הקניין, וזה לא פשוט".

שי אהרונוביץ (צילום: נעם ריבקין פנטון פלאש 90)
שי אהרונוביץ (צילום: נעם ריבקין פנטון פלאש 90)

בנושא הכוונה לחייב דיווח של משכירי דירות גם את אלו הזכאים לפטור ושכיום אין להם חובת דיווח, הוסיף אהרונוביץ': "הערכת רשות המסים לגבי אובדן מס בשוק משכירי הדירות שאינם מדווחים כנדרש, נאמדת בכ־2 מיליארד שקל בשנה. לגבי הליך הגילוי מרצון, אנו ממתינים לאישור משרד המשפטים".

הוא הוסיף כי האוצר אישר לרשות המסים תקציב של 100 מיליון שקל נוספים למחשוב, שישמש גם למלחמה בהון השחור, ובכלל זה בעניין בניית מאגר מידע למעקב אחר משכירי הדירות, שבהן גם כאלה שאינן רשומות בטאבו על שם המשכיר. נעשית עבודה אינטנסיבית מול רשם הירושות לגבי צוואות, בתי דין רבניים ועוד. "נפנה לכל מי שלטעמנו יש לו דירה שהוא משכיר ושכח מסיבה כזו או אחרת לדווח לרשות", אמר מנהל רשות המסים.