לנמל התעופה החדש ע"ש רמון תהיה השפעה חזקה על הנדל"ן באילת, כך אומר ניר שמול, מנכ"ל חברת הנדל"ן שניר. "אנו צפויים לראות בשנים הקרובות עלייה של עד 20% במחירי הנדל"ן בעיר אילת, לאור העברת שדה התעופה הקיים ממרכז העיר ופתיחת שדה התעופה הבינלאומי החדש על שם אילן ואסף רמון ז"ל, באתר תמנע", אמר למעריב אונליין.



שדה התעופה החדש יקשר את העיר ישירות ל-34 יעדים באירופה ויביא כמות גדולה יותר משמעותית של תיירים לעיר, לרבות יהודים שמאוד אוהבים את אילת, בהיותה ״עיר השמש הנצחית״. מחירי הטיסות יוזלו בצורה רבה בעקבות מדיניות השמיים הפתוחים וטיסות הלואו קוסט שיופעלו אל ומשדה תעופה זה, בעיקר מיעדים אירופיים. לאור הריבוי בשימוש בדירות להשכרה לתיירים נוסח AIRB&B, הביקוש לדירות בעיר יגדל.



זאת ועוד, העובדה ששדה התעופה היה ממוקם במרכז העיר הורידה את ערך הנדל"ן באזורים הסמוכים אליו בגלל הרעש של המטוסים כמעט לאורך כל שעות היממה והשעות המאוחרות של הלילה והסכנה הגדולה של נחיתות סמוך למבני מגורים שנמצאים בסמוך לשדה התעופה.



שדה התעופה החדש יביא להתעוררות נדל"נית גם במובנים אחרים - הוא יאפשר בנייה מסיבית של פרויקטים חדשים, לרבות בתי מלון, בנייני מגורים, משרדים ומסחר, שכן שדה התעופה הישן שוכן ממש במרכז העיר.



לדברי שמול, במשך שנים לא נבנה מלון חדש באילת, אולם כעת, עם פתיחת נמל התעופה, ייכנסו יזמי בתי מלון קיימים וחדשים שיציעו, מעבר לבית המלון, אפשרויות מכירה של יחידות מלונאיות לטובת יהודים וישראלים המחפשים השקעות כמו ביוון וקפריסין, עם אפשרות לבתי נופש, במרכז העיר סמוך לים.