משהו חדש קורה בחינוך בנהריה. פרויקט אכזיב, שכונת המגורים החדשה בצפון נהריה אשר מושכת אליה צעירים ממרכז הארץ ומהצפון מסתמנת כקהילה איכותית ותוססת, חיה קרוב לטבע מול מרחבים כחולים ומספקת לדור העתיד שלה יציבות נדל"נית, חיי חברה וחינוך מתקדם.

פנינת הצפון

השכונה כבר סומנה כפנינה של הצפון אשר תחזיר את נהריה לימי הזוהר שלה כעיר תיירות תוססת. בסיור שנערך לאחרונה בשכונה הצביעו גורמים בעירייה על השטחים המדויקים בהם עתידים להיבנות מוסדות החינוך. בעירייה מתכוונים לעשות כל שניתן כדי לספק לתושבים את כל הצרכים שלהם בהיבט החינוכי.

שכונת אכזיב זו שכונה שתהיה בה קהילה מדהימה, אנחנו נבנה בה כל מה שקשור לחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. זו תהיה קהילה שיש בה הכל אנשים טובים, חינוך כמו שצריך, חיים על רצועת החוף היפה ביותר בישראל", אמרו מקורבים לפרויקט".

חינוך בדרך הים

אם כבר בחינוך עסקינן, קשה להפריז בערך החינוכי שיש למגורים קרוב לשמורת טבע, מפרצי ים כחולים, נקרות סלע ורכסי כורכר - יש דברים שלומדים אותם מהרגליים והידיים ולא מהספרים.

חווית לימודים בבית ספר המשקיף אל הים ובסמוך לו מאפשרת חינוך הרבה יותר מכיל, מוחשי ומקדם. אם תרצו, חינוך בדרך הים. שכונת אכזיב מושכת אליה אוכלוסייה איכותית כזו הרואה בחינוך ערך חשוב. בראש מעייניהם של הזוגות הצעירים החיים בשכונה עומד החינוך, והם עוקבים אחר כל התפתחות בתחום ומרגישים את התנופה שעיריית נהריה מקדמת באזור.

לי ביטון, תושבת השכונה, מבהירה את היתרונות של לימודים בבית ספר הסמוך לים: "אי אפשר לתאר את החשיבות של לימודים במקום הסמוך לים כשהכחול נשקף מהחלונות ופוגשים את הים בבוקר ובערב עם השקיעה. הבת שלי שואלת לאן נעלם לה הים כשמחשיך. זה מספק חווית לימודים ייחודית".