כמדי שנה, פרסם היום (רביעי) הבנק השוייצרי UBS את דוח מחירי הנדל"ן בערים המובילות בעולם, בהן גם תל אביב, שקיבלה פרק מיוחד. הדוח קובע כי למרות שמחירי הדירות בתל אביב יורדים, אך עדיין גובהים ממחירם הריאלי.



עם זאת, בניגוד לדוחות עבר, תל אביב כבר לא מופיע ברשימת הערים שבהן השוק נמצא במצב "בועתי", כלומר שהשקעה בנדל"ן בעיר נחשבת למסוכנת. לגבי תל אביב זהו שיפור משמעותי ומסמל התייצבות בשוק הנדל"ן הפרוע בעיר.

תל אביב נמצאת במצב טוב יחסית לעומת חלק מהערים הגדולות וחשובות בעולם, בהן ההשקעה בנדל"ן היא מסוכנת. בפרק המוקדש לתל אביב, טוענים מומחי UBS כי במהלך 30 השנים שהיא נכללת בדוח, מחירי הנדל"ן עלו יותר מבערים אחרות וההשקעה עד 2017 נחשבה למסוכנת מאוד. בשנתיים האחרונות חלה ירידה במחירי הדיור בעקבות התייקרות המשכנתאות וירידה בכוח הקנייה הריאלי של הציבור. 

אנדרה טומאסיני, מנהל מחלקת ניהול הון לישראל, רוסיה וחבר העמים ב-UBS, מסביר כי "מחירי הנדל"ן ברבות מהערים שבאזור הסיקור שלנו ממשיכים לרדת, אך בתל אביב מגמה זו מורגשת יותר שכן מאז שנת 2015 מורגשת התקררות הדרגתית בשוק הנדל"ן בעיר. בניגוד לעבר הקרוב מאוד, מחירי הנדל"ן בתל אביב כבר לא מהווים סיכון השקעתי כלשהו, אם כי לפי הערכות שלנו מחיר הנדל"ן בעיר גבוהים בכ-0.78% ממחירם הריאלי".