9,322 יחידות דיור במכרזי קרקע של רשות מקרקעי ישראל ייבנו במזרח רמת גן, במסגרת הסכם הגג שנחתם אתמול בטקס חגיגי בין שר האוצר משה כחלון ושרת הבינוי ד"ר יפעת שאשא־ביטון לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. נוסף לכך, ייבנו על פי ההערכות כ־4,000 יחידות דיור נוספות בקרקעות פרטיות באזור.
על פי ההסכם, מרבית יחידות הדיור ייבנו במסגרת מכרזים שתפרסם רשות מקרקעי ישראל סמוך לבית החולים שיבא ומחנה תל השומר, כאשר יוקצו דירות לפרויקט מחיר למשתכן ולצעירים ילידי העיר. "אני מקווה שבעתיד יפנו גם את הבקו"ם, ואז ניתן יהיה לבנות עוד אלפי דירות", אמר כחלון.
עוד נקבע בהסכם כי ישווקו כ־900 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, שיכללו גם הקמת מגדלים נוספים במתחם הבורסה. המדינה תשקיע בהסכם הגג "רמת גן 2030" כ־1.4 מיליארד שקל, שמהם 551 מיליון שקל יוקצו לתשתיות ברמת גן.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהגדיר את ההסכם כ"אירוע היסטורי", אמר שעבודות התשתית יכללו הקמת שלושה גשרים מעל כביש 4 – גשר מרכזי לכלי רכב ושניים נוספים להולכי רגל ורוכבי אופניים, וזאת בהשקעה של יותר מ־60 מיליון שקל. בנוסף, יושקעו יותר מ־200 מיליון שקל בסלילה של למעלה מ־5.5 ק"מ של כבישים, בניסיון לתת מענה לעומסי התנועה המכבידים משנה לשנה.
בכיכר אורדע שברחוב ביאליק בלב רמת גן יוקם חניון תת־קרקעי, ולפיתוח מרכז העיר יוקצו עשרות מיליוני שקלים – מהכיכר דרך שדרות הילד ועד לגן דוד המלך.
הפארק הלאומי והספארי ישודרגו בהשקעה של יותר מ־80 מיליון שקל. על פי התוכניות, בעתיד יוקמו טיילת וחומה שקופה מסביב לספארי.
"ההסכם מהווה את הבסיס לתוכנית האסטרטגית של רמת גן לעשור הקרוב, והוא מציב את העיר בעמדת זינוק לעבר מימוש פוטנציאל אדיר", ציין שאמה הכהן.