החברות גב־ים ואמות השקעות דיווחו לבורסה כי הדירקטוריונים שלהם החליטו על הקמתו ושיווקו של מגדל ToHa2 בהשקעה של שלושה מיליארד שקלים. הפרויקט ימוקם בצומת הרחובות תוצרת הארץ, יגאל אלון ודרך השלום בתל אביב.

זהו פרויקט המשך צמוד למגדל ToHa1, המוחזק גם הוא על ידי השותפים. לפי הנתונים שנמסרו לבורסה, פרויקט ToHa2 כולל כ־160 אלף מ"ר עילי לשיווק ו־45 אלף מ"ר חניון תת־קרקעי.

עלות ההקמה, לרבות עבודות התאמה לשוכרים, תגיע כאמור ל־3 מיליארד שקל, כאשר הצדדים יישאו בחלק היחסי של הפרויקט (1.5 מיליארד שקל כל אחד, ועד כה שילמו הצדדים עבור הפרויקט 700 מיליון שקל).

הקמתו של ToHa2 תחל בחודשים הקרובים. לפי התכנון מדובר במגדל שיתנשא ל־63 קומות. ToHa1, המגדל הסמוך, שהקמתו החלה ב־2013 והסתיימה ב־2018, מתנשא ל־29 קומות ובהקמתו הושקעו 950 מיליון שקל.

מדובר באחד הפרויקטים הארכיטקטוניים הנחשבים בעולם. בניית המגדל החדש תחל עם המשך הקמתו של החניון התת־קרקעי המשותף והיא צפויה להסתיים במהלך 2026 - הבנייה תימשך חמש שנים, כמו בבניין המקביל.

ההכנסות הצפויות מ־ToHa2 עם השלמתו ואכלוסו המלא לפי מחירי השכירות כיום באזור נאמדות ב־280 מיליון שקל בשנה. ההחלטה על הקמת המגדל הנוסף התקבלה לנוכח הצלחת המגדל הראשון, שכבר מאוכלס ברובו על ידי חברות בינלאומיות וחברות הייטק מקומיות.
הבום בענף ההייטק מבטיח את הצלחת פרויקט ההמשך והיתכנותו העסקית. חברת אמות השקעות נחשבת לאחר מחברות הנדל"ן המסחרי הגדולות בישראל. היא נשלטת על ידי חברת אלוני חץ שבבעלות נתן חץ ומנוהלת על ידי שמעון אבודרהם.

חברת גב־ים נשלטת על ידי חברת נכסים ובניין מקבוצת דיסקונט השקעות. היא מנוהלת על ידי אבי יעקובוביץ' ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש אלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות.

רק לאחרונה התחולל מאבק שעדיין לא הוכרע סביב הרכב דירקטוריון גב־ים, בין איש העסקים אהרון פרנקל שהגדיל בעסקאות מחוץ לבורסה את החזקותיו במניות, לבין בעלי השליטה בדסק"ש (האחים זלקינד ודני נחמיאס) השולטת בגב־ים באמצעות נכסים ובניין.