מטפסים עוד קומה: העלייה במחירי הדירות ככל הנראה לא משפיעה על העלייה בביקוש אליהן, כך על פי נתונים המתפרסמים היום (חמישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הדוח, כמות הדירות החדשות שנקנות עולה בקצב גבוה מאז מרץ 2018, ורק השנה נרשמה עלייה כאחוז משנה שעברה בכמות הדירות החדשות שנמכרו.

אמש פורסם כי מחירי הדירות התייקרו בכ-10% בשנה האחרונה, אך עדיין שוק הדיור ממשיך לייצר קונים חדשים, כשמעל ל-13 יחידות דיור נמכרו רק בין חודש אוגוסט לאוקטובר השנה. עם זאת, המכירה לא עומדת ברמת הביקוש, שנשארת גבוה אפילו יותר ועומדת רק על כ-80% ממה שנמכר בשלושת החודשים שבין אוגוסט לאוקטובר.

דירות למכירה, שוק הנדל''ן (צילום: רויטרס)
דירות למכירה, שוק הנדל''ן (צילום: רויטרס)

ומה הן הערים המובילות ברמת הביקוש והמכירה? כרבע מכלל הדירות החדשות שנמכרו הן באשקלון, ראשון לציון, ירושלים ותל-אביב. כמות הדירות החדשות שנמכרו במרכז הוא כמעט פי 2 ממחוז ירושלים, וכמעט פי 1.5 מאזור הדרום.

נדל''ן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
נדל''ן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ממשיכים לבנות

גם מספר הדירות שקיבלו היתר בנייה בשנה האחרונה עלה בשיעור של כ-8% על פי הלמ"ס. התחלות הבנייה גם רשמו זינוק של כ-4.5% בשנה החולפת, כשמעל ל-56 אלף פרויקטים נדל"ניים למגורים יצאו לדרך. מתוך הכמות הזו כ-8,300 פרויקטים היו במסגרת של התחדשות עירונית (תמ"א 38/2) וכללו הריסה של בניין ישן תמורת הקמת אחד חדש.

המובילות בהתחלות הבנייה בשנים האלו הן אשקלון, תל-אביב, ירושלים, ראשון לציון ובאר יעקב. נכון לסוף חודש ספטמבר השנה, בערך 139 אלף יחידות דיור נמצאות בתהליכי בנייה פעילה, מדובר בנתון נוסף שרושם עלייה של 7.5% לעומת שנה שעברה.