עם פתיחת הגרלות המחיר למשתכן הבוקר (ראשון), רבים מן הנרשמים נתקלו בקשיים לאור העומס על האתר. אריאל רוזנברג, מנהל בכיר באגף השיווק במשרד הבינוי והשיכון, התראיין בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM והרגיע מאחר ולדבריו אין חשיבות למועד ההרשמה – אם בוצעה עם פתיחת הרישום או בסופו, אך הדגיש כי יש גבול למכסת הנרשמים. 

"ההרשמה היא למשך עשרה ימים, עד לשבוע הבא, והגבול הוא מי שיש לו אישור זכאות בתוקף, וישנה הגבלה אחת: יש 31 ישובים במסגרת ההגרלה הזו וניתן להירשם עד לשלושה יישובים, ובתוך אותם יישובים ניתן להירשם לכמה הגבלות שרוצים", הוסיף רוזנברג.

לטענתו, צוות ההגרלות במשרד מפקח על ההרשמה, והוסיף: "לא בכדי בשבע השנים האחרונות, לא שמעתי על פעם אחת שנתנו הגרלה למקורבים, עושים את כלל בדיקות האבטחה". 

באשר לאישורי הזכאות, טען כי מדובר גם במחוסרי דירה ובמשפרי דיור. חסרי דירה, על פי ההגדרה, אלו מי שבשלוש הנשים האחרונות לא הייתה דירה בבעלותו. נשואים או ידועים בציבור בכל גיל שהוא, לפי הכללים, או לחילופין יחידים, רווקים, אלמנים וכו' מגיל 35 ומעלה שאין דירה בבעלותם כאמור בשלוש השנים האחרונות. 

"מי שמעל גיל 35 ומעלה ללא ספק יכול להירשם וגם להירשם בקלות", ציין רוזנברג. "הליך ההרשמה אונליין ומהיר, תוך ימים ספורים מקבלים את הזכאות. בנוסף יש עוד קבוצת זכאות אחת של נכים ולפי הכללים שאני לא אפרט את כולם, זה חידוש של ההגרלות הראשונות. הם יכולים להירשם מגיל 21 ומעלה ויש לו עדיפות בדירות".

הוא הוסיף כי בחירת הדירות תתבצע לפי "בשלות" הפרויקט, כאשר ישנם פרויקטים שיתארכו זמן רב יותר, כאשר הכל תחת שקיפות מלאה לנרשמים. לסיכום ציין כי ההגרלה הבאה צפויה להיפתח בעוד כחודשיים.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.