מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה ברדיו 103FM בעניין העומס שנוצר בבקשות לפרויקט דירה בהנחה. "כמעט שנתיים לא היו הגרלות והמצב יצר לחץ, מספר הנרשמים הוכפל פי שניים מהמספר הגבוה ביותר שהיה אי פעם בהגרלה".

"מהרגע שפתחתנו את הדברים לא האמנו לשטף הגדול שייווצר", הוסיף. לדבריו, צפויות הגרלות נוספות והוא הדגיש כי הצוות פועל על מנת לחזור לכמה שיותר אנשים. "נעשה הערכת מצב ונחליט האם אנחנו מסיימים לחזור לכל מי שפנה. אם לא, נבחן את האפשרויות האחרות", אמר.

פרידמן ציין כי המשרד עומל על כך שכלל הפניות יטופלו בזמן ולא לפתוח מחדש הגרלות לזכאים נוספים. כלומר הטיפול בבקשות יהא רק לפוני שפנו בהתאם ללוח הזמנים, כך לדבריו. 

הוא הוסיף כי המטרה היא לעבור את 30 אלף הנרשמים לפרויקטים, ואמר שעד כה נרשמו כ-50 אלף זכאים חדשים. פרידמן ציין כי מתוכם, כ-40 אלף כבק קיבלו תשובה וזכאות: "אנשים פונים ולפעמים הם לא זכאים, יש כאלפיים שפנייתם נדחתה". 

כשנשאל על פיתוח הנגב לטובת הפרויקט, השיב: "יש יישובים קיימים בנגב כמו העיר ערד שאנו אוהבים ומאמינים בה והולכים להרחיב אותה, העיר דימונה שהולכת וגדלה. הנגב המערבי בצמיחה מאוד גדולה. היישובים שמדברים עליהם עכשיו, לא יגורו שם אנשים בשנתיים שלוש הקרובות. אנחנו קודם כל עוסקים בפיתוח הערים הקיימות, בדימונה ובערד, להרחיב אותן".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.