הפתרון למשבר הדיור? ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) שורה של תיקוני חקיקה במיסוי ובמקרקעין, אותם יזם משרד האוצר, כחלק מתוכנית הדיור הממשלתית להגדלת היצע הדירות ולהקלה במחירי הדיור. הצעד המשמעותי ביותר, שנועד להקל על זוגות צעירים לרכוש את הדירה הראשונה שלהם, הוא העלאת תקרת הסכום עליו ניתן פטור ממס רכישה מ-1,805,000 ש"ח ל-1,930,000 ש"ח. לטענת משרד האוצר, צעד זה יביא לחסכון של אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת הדירה.

בנוסף, הממשלה תיתן הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקעות פרטיות המיועדות למגורים, על מנת שיבנו בהן בשנים הקרובות וכך יגדילו את היצע הדירות בשוק. מנגד, בעלי קרקעות שיחזיקו בקרקע פנויה מבלי לממש את זכויות הבנייה בה יידרשו לשלם מס גבוה יותר. באוצר מעריכים שצעד זה צפוי להביא לבנייה של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות.

גם המשקיעים הזרים על הכוונת של משרד האוצר. הכוונה היא לנסות למנוע מהם לרכוש דירות על ידי כך שלא יזכו להטבות זהות לרוכשדי דירה ראשונה ישראלים. מאחרוי הצעד הזה עומדת הטענה שביקושים עודפים מביאים לעליית מחירי הדיור. 

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר על תיקוני החקיקה כי "עוד נדבך בתכנית הדיור יוצא לדרך. תיקון חקיקת המס לטובת הזוגות הצעירים ולטובת הגדלת ההיצע הינה צעד הכרחי בייחוד בתקופה זו".