בשבועות האחרונים מתגבשת יוזמה בקרב בעלי דירות להשקעה, שהתאגדו תחת השם "הפורום להסדרת שוק השכירות", במטרה לנסות ולהסדיר את השוק הפרוץ. 

חברי הפורום טוענים כי המדינה נותנת הטבות משמעותיות לחברות גדולות המשקיעות בדירות להשכרה, בעוד המשקיעים הפרטיים "נפגעים פעם אחר פעם ממדיניות הממשלה בנושא ומקבלים הד תקשורתי שלילי".

הפורום שואף לאחד את הכוחות של המשקיעים הפרטיים על מנת לייצר בסיס כוח שיאפשר לדרוש מהמדינה הקלות אשר יסייעו לבעלי הדירות ולהסדרת שוק השכירות הפרטי בישראל גם לטובת שוכרי הדירות.

לדברי בלה ברדה ברקת, מייסדת הפורום: "החזון שלי זה ליצור גוף גדול, שיקבל את אותן הטבות שמקבלות חברות גדולות. מטרה נוספת של הפורום היא להסדיר את היחסים בין המשכיר לשוכר, ובתוכם לתת כלים שיעזרו להתמודד עם בעיות שעשויות לעלות בתקופת השכירות. למשקיעים הפרטיים יש אלפי דירות. באותה קלות שאפשר לעזור לקבלן - אפשר לעזור למשקיע הפרטי, ורק ככה נוכל להסדיר שוק שכירות פרטי הוגן והגון שישרת עשרות אלפי ישראלים".

פעילי פורום הדיור הציבורי תוקפים אף הם את הממשלה, וטוענים כי "200 אלף משפחות בישראל מקבלות סיוע בשכר דירה כי יכולות רק לחלום על רכישת דירה, ולמרות זאת בתוכנית הממשלה על נושא הדיור בארץ אין שום התייחסות למשפחות אלה. מעבר לכך, אין התייחסות לכל שוק השכירות שבוער בימים אלה, והממשלה ממשיכה למכור אשליות של קניית דירות שמשעבדות מאות אלפי ישראלים לחובות כבדים".

שרון פרשר, סוכן ביטוח מרחובות, מוסיף כי "מחירי השכירות, שעולים כרגע באגרסיביות, גורמים לחוסר נוחות ואף לחרדות. משפחות לילדים קטנים שרשמו את הילדים לגנים בשנה האחרונה מסונדלות הלכה למעשה - והן נאלצות בעל כורחן להסכים לכל גחמה של בעל הדירה בלי יכולת ממשית להתנגד. הפגיעה הכפולה, הן בהכנסה הפנויה והן בחוסן הנפשי של השוכרים, גורמת למרמור רב כלפי המדינה".

בתוך כך, כתבנו מתן וסרמן מוסיף כי סערה נוצרה בסוף השבוע ברשתות החברתיות בעקבות פוסט שהעלתה אישה בפייסבוק, שבו כתבה כי "לבעלי ולי יש שני ילדים. ברוך השם יש כסף, אבל גיליתי שאני בהריון עם ילד שלישי, ואני לא בטוחה שנוכל לסחוב עם עוד ילד בגלל יוקר המחיה, והתחלנו לחשוב על הפלה". הפוסט הזה הפך לוויראלי, והורים אחרים סיפרו כי גם הם מתלבטים בנוגע לגידול ילדים בצל יוקר המחיה בארץ. 

"יש לנו ילד אחד, ואנחנו רוצים להביא עוד ילד אך מבינים כי זה לא יתאפשר פשוט. לא נעמוד בזה כלכלית. אשתי מורה ואני שכיר", אומר רועי ממודיעין.

תומר הרשקוביץ מכרמיאל הוסיף כי "רמת המחירים בישראל ביחס לממוצע רמת המחירים בארגון OECD גבוהה ב־20%. זה נתון מטורף, אשר מעיד כמה מדינת ישראל היא מדינה יקרה".

כפי שדיווח כתבנו משה כהן, בעקבות תחושות התסכול והכעס בקרב הציבור - הוחלט להקים אוהלי מחאה בפרדס חנה ובבאר שבע, כאשר השיא אמור להגיע בהפגנת ענק במוצאי שבת, 2 ביולי, בכיכר הבימה בתל אביב.