שר הבינוי והשיכון המיועד, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף הפתיע את הציבור כאשר טען בוועידת השלטון המקומית לחדשנות כי אינו מודע למשבר בענף הדיור. ליאת רון ואריה מליניאק דנו על כך ב־103fm עם ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, אשר התייחס לדבריו והביע את דעתו בנושא.

שר השיכון המיועד: "לא מכיר משבר בדיור, רואה שבונים בכל מקום"

"אתם חוגגים על האמירה שלו, ובצדק. שכן, זה יכול להישמע הזוי לגמרי" התייחס סרוגו לאמירתו של גולדקנופף. "יש לנו משבר דיור ומשבר ביוקר המחיה, אבל אל תשפטו אותו - צריך לתת לו ימי חסד. אני חושב שהוא התכוון להישמע ולהיראות אופטימי - נבנה ויהיה בסדר. זו בחירת מילים לא נכונה".

"מה שמדאיג אותי הוא שאין לו שליטה באמת במשרד השיכון - זאת הבעיה שלנו. יש לו את רשות מקרקעי ישראל והוא יכול לעשות דברים, אבל אין לו את אגף התקציבים, ואין לו את מנהל התכנון, ואת התחבורה בשביל לבנות את התשתיות, זו הבעיה שלנו. מה שהוא כן צריך לדעת, והוא ידע בהמשך, הוא שצריך להקים גוף שירכז את כל הפעילויות של המשרדים בממשלה. הם היו עסוקים בלפזר סמכויות במקום לרכז סמכויות", אמר.

"יש היום רשות מקרקעי ישראל קרקע ל־300 אלף יחידות דיור. תמכרו אותם לקבלנים וליזמים במחירים קבועים ובמוזלים. תתנו תמריצים לרשויות המקומיות והן יתנו התרים בשלושה חודשים, ואנחנו, הקבלנים, נקפיא את עליית מחירי הדירות. אם יעשו איתנו את עסקת החבילה כמו בשנת 1984 זה מה שיקרה. האינפלציה תרד וזה מה שצריך לעשות", הסביר נשיא התאחדות הקבלנים. 

"אתה חושב שיהיה עודף ביקשו ולא תעלו את המחירים?", נשאל סרוגו. על כך הוא ענה כי "אם הביקוש יהיה קטן מהיצע המחירים ירדו. אנחנו צריכים לבנות 100 אלף דירות בשנה ככה יהיו יותר דירות מאשר רוכשים, וזה מה שצריך לעשות. ככה המחירים יתאזנו. קל מאוד לעשות שינוי בשוק הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM