א', תושב הצפון, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM וסיפר על מאמציו שלו ושל אשתו לרכוש דירה, בצל עליות המחירים והנתונים האחרונים שפורסמו לפיהם ברבעון השלישי של שנת 2022 היקף התחלות הבנייה ירד ב־15 אחוזים. 

"אנחנו גרים בצפון, בדירה מעל ההורים של אשתי. כרגע אנחנו לא חושבים לקנות דירה פה כי זה יקר. רצינו לקנות דירה בעיר הסמוכה ואנחנו רואים שהמחירים רק עולים", ציין א' בפתח הריאיון. "ראינו דירה לפני שנתיים ועכשיו היא עלתה ב־400 אלף שקל. אפילו 500 אלף, וזה משמעותי". 

לשאלה האם לפני כמה חודשים הוא היה מסוגל לרכוש דירה, השיב ש"אנחנו יכולים לקנות, אבל זו דירה שהולכת וקטנה. בהתחלה דיברנו על חמישה חדרים, אחר כך על ארבעה חדרים, ועכשיו אנחנו בודקים על שלושה. זה לא שיש לנו הון ראשוני כל כך קטן – יש לנו הון ראשוני סביר לגמרי. בעפולה יש המון שטח לבנות, ובונים בצורה מסיבית. דיברו על זה שזו עיר העתיד, ויכול להיות שזו תהיה עיר העתיד בעתיד. לכן, אפשר לקנות שם". 

עוד המשיך ואמר שהם כזוג יכולים להגיע לדירה של 1.2 מיליון או 1.3 מיליון שקלים עם משכנתא: "הלוואי שמחירי הדירות ירדו, ואני מקווה שיסירו את החסמים ושהבנייה תהיה מהירה. אבי עבד 40 שנה באישורי בנייה בירושלים, והוא סיפר לי על כמה זמן לוקח לסגור מרפסת. לבנות בניין זה משהו שלוקח זמן – אני ירושלמי במקור, ויש בניינים שהתחילו לבנות כשהייתי ילד ורק עכשיו סיימו. זה משהו לא הגיוני. כרגע אנחנו גרים מעל ההורים של אשתי, ומשלמים להם מחיר קצת יותר נמוך". 

לסיום, א' ציין כי הוא לא מרגיש כי מתרחשת האטה בעליית מחירי הדיור, למרות השיח כי יש יותר התחלות בנייה. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM