הסיבה שלקח לי כל כל הרבה זמן לשבת ולכתוב את הסקירה על WWE2K23 - משחק הסימולציה החדש של ענקית ההיאבקות WWE - היא כי לראשונה מזה שנים (תצעקו ביחד איתי: Finally), הם הוציאו משחק שמביא לך עצבים וגורם לך לרצות ללכת מכות, אבל בקטע טוב.

ברצינות, אני לא מצליח להוריד את השלט, לא משנה כמה שעות וימים כבר השקעתי. רוצים לדעת עד כמה התמכרתי? אני אוסף קלפים של הדמויות במשחק, כן קלפים. לא רוכש בכסף אמיתי אמנם, אבל זה רק ממחיש עד כמה הבסיס של המשחק, המשחקיות עצמה, הקרבות, השליטה, ה-AI, הם כל כך השתפרו השנה שזה מאפשר לי לשחק במוד רפטיטיבי ומשעמם לכאורה כמו MY FACTION, ועדיין ליהנות.

בשביל להמחיש עד כמה השתפר המשחק השנה, ננסה את הדרך הפולנית ואתאר את התלונות הרבות שהיו לי לאורך השנים בנוגע לסדרה: AI מבולבל ולא מאתגר, מחסור במודים מעניינים שיגרמו לך לחזור, גליצ'ים וקריסות, יוניברס מוד שלא מתפקד, מחסור ב-GM מוד איכותי והיו לי עוד כמה אני בטוח. עם זאת, עדיין חזרתי כל שנה, כי אני חולה WWE, ובוא נודה זה המשחק היחיד שמאפשר לי להגשים את הקרבות שתמיד רציתי לראות כמו NWO הולק הוגאן וסטון קולד סטיב אוסטין, או רודי פייפר נגד דה רוק.

WWE2K23 (צילום: יחצ)
WWE2K23 (צילום: יחצ)

אז השנה אני שמח לבשר כי זה הצליח להם, המפתחים Visual Concept, והמפיצים 2K, הצליחו להציג משחק שלם עם רוסטר מעולה של מתאבקים ומתאבקות, שמכיל את השמות החמים בענף לצד אגדות, מודים מעניינים שמאפשרים לך לחזור יום יום וזרימה בקרבות שלא נראתה מזה שנים.

נתחיל בשליטה. מי ששיחק בסדרה בשנה הקודמת ישים לב שדבר לא השתנה בצורה הלחימה והשימוש בבקר המשחק, למעט הבריחה מ-PINS, באפשרות לחיצה על כפתור או הרמת סטיק השלט ברגע שהקו הלבן נוגע במלבן האדום, אבל מי שמעדיף את השיטה הקודמת מוזמן לבחור בכך. השינוי הכי משמעותי במשחקיות זה ה-AI והשליטה שאנו מקבלים באמצעות סליידרים, עד לרמה שאפשר לשנות כמה הם יתקפו עם כלי נשק, כמה יברחו מהזירה ועוד.

יש המון יותר שליטה השנה, וזה טוב. השיפור ב-AI מורגש בעיקר במהלך הקרב, הם לא מרפים ממך לרגע וזה הופך את המשחק להרבה יותר מהנה ומאתגר. בניגוד לשנים קודמות ה-AI יודע ללכת למהלכים מיוחדים עבור אותו או אותה מתאבקת, וכל קרב מרגיש טיפה שונה. יש המון כבוד למשחקיות, אבל הבשורה היותר גדולה ב-WWE2K23, לפחות עבורי, זה השדרוג במודים השונים של המשחק, עם דגש על יוניברס מוד ו-GM מוד.

השנה, לאחר שנים של בקשות, אנחנו מקבלים את האפשרות לשלוט על הסצנות שיופיעו ביריבויות שאנו יוצרים בין הדמויות השונות. זה כל כך משמעותי, כי זה נותן לנו את האפשרות לחקות עד כמה שניתן את תוכניות הדגל של WWE, ולפתח עלילות במסגרת התוכניות השונות שאנו יוצרים לעצמנו. עבור יוצרי תוכן מדובר בבשורה משמעותית, אבל גם למי שסתם אוהב לשחק להנאתו בבית ורוצה להציג יצירתיות מבלי הצורך להשתמש בדימיון כדי לקדם עלילות ויריבויות. זה השינוי היחיד שנעשה ביוניברס מוד, ועדיין יש שם לא מעט בעיות כמו אי יכולת להתערב בקרבות אליפות, שימוש במנג'רים בזמן הקרב וכדומה, אבל זה שיפור משמעותי וצעד ענק בכיוון הנכון.

המוד השני שעושה חזרה משנה שעברה עם שדרוגים הוא GM MODE - שמאפשר לך לחיות מחדש את ימי הזוהר של מלחמות יום שני בין WWE ל-WCW. השנה הם שיפרו את היסודות שעליהן נבנה המוד בשנה שעברה, עם יותר אפשרויות לבחירה של תוכניות וג'נרל מנג'רס. בנוסף, השנה העונה לא נגמרת כאשר אתם מגיעים לתוכנית האחרונה ברסלמניה, ויש יעדים כמו רווחים או כמות צופים, שעליכם להשלים על משך כמה עונות. אם זה לא מספיק, יש הרבה יותר סוגי קרבות, שכל אחד מהם משפיע בצורה שונה על היריבויות ואלמנטים שונים במשחק ועוד פיצ'רים רבים שהופכים את המוד למאוד אסטרטגי ומהנה. לרוע המזל עדיין אין אפשרות לשחק אונליין עם חברים, אבל אפשר לשחק עד 4 שחקנים מקומי או מול AI.

חשבתם שזה הכל? ממש לא, וכן גם אני הופתעתי. כמו כל שנה, 2K מציגים את ה-SHOWCASE - עם מיטב הקרבות של כוכב השער של המשחק, והשנה זה ג'ון סינה. אני אישית תמיד אהבתי את סינה, אבל אני מודה שלא התלהבתי בהתחלה מהרעיון לשחק כל כך הרבה קרבות עם סט הכלים המוגבל שלו. אז זהו, שלא, השנה אתם משחקים את היריבים של סינה, שמספק קריינות מעולה בין כל קרב, בו הוא מספר על איך הוא התמודד עם ההפסדים, כדי תמיד לחזור לראש ההר. אתם תחיו מחדש קרבות היסטוריים עם אדג', אנדרטייקר, קורט אנגל, RVD, אורטון ועוד. מהנה מאוד.

אם כל אלה לא מספיקים לכם להעביר את הזמן, אז תמיד תוכלו לנסות את MYRISE - שבו אתם יכולים ליצור דמות של מתאבק ומתאבקת ולקחת כל אחד בסיפור אישי. אישית פחות התחברתי לעלילה הגנרית של הגברים, אבל גם לא עפתי על אלו של הנשים. עם זאת, זה חמוד מספיק בשביל להעביר את הזמן. מבחינת שינויים נוספים במשחק התוספת היחידה, אבל עדיין משמעותית, זה הכניסה הרשמית של WAR GAMES למשחקי הוידאו. תוכלו לשחק בקרבות של ארבע נגד ארבע או שלוש נגד שלוש בשתי זירות עטופות כלוב ענק, כמיטב המסורת. ללא ספק אחד הקרבות המהנים ביותר ששיחקתי בהם.

לסיכום, מאוד קשה להפסיק לשחק ב-WWE2K23, כשהזרימה כל כך טובה וכמות הדמויות וסוגי הקרבות לבחירה כה רבה, אין סוף לאפשרויות. אפשר רק לקוות שישמרו על היסודות ובשנה הבאה ימשיכו להשקיע ביוניברס מוד ו-GM מוד כדי לדמות עד כמה את המוצר המקורי.