באמת שקשה להפתיע או לרגש כיום במחשבים ניידים, במיוחד שהם לא בנויים עבור גיימרים או מתכנתים כבדים, אבל מחשב ה-Zenbook החדש מבית ASUS, ה-S13 OLED, עונה על הציפיות עם עיצוב ומשקל שהופכים אותו לחיוני למי שחייב איתו מחשב חזק לשימוש יומיומי ובתנועה.

ל-S13 פרופיל סופר דק של 1 ס"מ בלבד, לצד מארז השוקל ק"ג אחד. הוא תוכנן גם תוך התחשבות בסביבה, ונעשה שימוש בפלסטיק ומתכות ממוחזרים בבנייתו. האריזה עשויה אלומיניום בגימור פלזמה קרמי, בצבע אפור בזלת, ורכיביו האלקטרוניים נטולי הלוגן. כדי להשיג את הפרופיל הדק והמיוחד הוטמעה מצלמת FHD IR דקה יותר ועדיין בעלת תכונות מלאות ישירות במכסה.

בנוסף נעשה שימוש בלוח OLED דק במיוחד שתוכנן במיוחד, כדי לקבל מכסה דק יותר ב-30%.  ב-ASUS השתמשו במעגלים חשמליים עם פחות שכבות וצפיפות חיווט גבוהה יותר, עם הרבה יותר טרנזיסטורים, המעניקים ביצועים טובים יותר עם פחות משקל בחלל קומפקטי יותר. לוח האם תוכנן בקפידה כדי להכיל מאוורר נוסף, דק במיוחד, המגדיל את זרימת האוויר לקירור טוב יותר. מה שהופך את החלק התחתון של המחשב הנייד לדק יותר ב-25%.

אחד הדברים הטובים בסדרה הזו היא שלא צריך להתפשר על חווית צפייה. המחשב מצויד במסך ASUS Lumina OLED, הכוללים טכנולוגיות מיוחדות לחיסכון בחשמל והגנה על הצג. רזולוציית המסך היא 2.8K וזמן התגובה שלו עומד על 0.2 אלפיות השנייה, עם צבעים ברורים, בהירים וחיים. המסך מאושר גם כידידותי לעיניים עם פליטת אור כחול נמוכה, שהופך אותו לטוב גם במהלך צפייה ממושכת.

המחשב לא רק דק וקל לתנועה, הוא בהחלט יודע לתת ביצועים. הלפטופ מגיע עם מעבדי  Intel Core i7 מהדור ה-13 עם 32 ג'יגה בייט של זיכרון LPDDR5 RAM ואחסון בנפח 1 טרה-בייט.  למרות שהוא קומפקטי במיוחד, Zenbook S 13 OLED כולל קישוריות מלאה של יציאות קלט/פלט, כך שמשתמשים לא צריכים לשאת פלאגים או מתאמים בנסיעותיהם. שתי יציאות ה-Thunderbolt 4 USB-C תומכות בטעינה מהירה ומסכי 4K חיצוניים. ישנן גם יציאות USB 3.2 Gen 2 Type-A, HDMI 2.1 ושקע שמע 3.5 מ"מ.  

לקבלת חוויות משופרות של שיחות ועידה בווידאו בכל מקום, מצלמת ה-FHD IR כוללת אפקטים חזותיים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית וטכנולוגיית ביטול רעשים באמצעות בינה מלאכותית. היא תומכת גם בכניסה מהירה ומאובטחת באמצעות Windows Hello. סוללת ה-63 וואט-שעה מספקת למחשב תוחלת חיים ארוכה וזמן עבודה ממושך, עד 14 שעות של הזרמת וידאו. בנוסף הוא מצויד ב-WiFi 6E המבטיח חיבורים מהירים ויציבים, ומשטח מגע ASUS ErgoSense המאפשר ניווט קל, חלק, נוח ומגיב יותר, עם ציפוי נגד טביעות אצבע.

מחיר מומלץ לצרכן 6,190 שקל.