עמותת ספייס איי אל עידכנה היום (ראשון) כי חלק מהתורמים הראשיים למשימת בראשית 2, החליטו שלא להמשיך את השקעתם בפרויקט, זאת בשל נסיבות שאינן קשורות בעמותה או מי משותפיה לפרויקט.

לקראת משימת בראשית 2: סוכנות החלל הישראלית ונאס"א חתמו על הצהרת שיתוף פעולה
ניסוי מיוחד לבדיקת גידול צמחים על הירח ישוגר במשימת בראשית 2
השמיים הם לא הגבול: שיתוף הפעולה המסקרן בין ישראל למדינה הערבית בחלל

ב-SpaceIL הודו לתורמים וציינו: "בשלוש השנים האחרונות עמלו עשרות עובדים ושותפים בארץ ובעולם כדי להגשים את חזון בראשית2, וכולם כאחד כמהים להשלים את המסע המשותף לירח ולהמשיך להעניק השראה וכלים לדורות הבאים של מדעניות ומדענים בישראל. העמותה תמשיך לעשות כל מאמץ על מנת להמשיך את מימוש חזון בראשית, ותפעל בהקדם לאיתור נתיבים חדשים למימוש המשימה".

מוריס קאהן, מסר בשם קבוצת התורמים הראשיים: "לאחר שהשקענו כקבוצה 45 מיליון דולר, כמחצית מעלות משימת בראשית 2, ההחלטה לעצור את המימון התקבלה בלב כבד. זמנים אלו מחייבים אותנו לבחון את הפעילות הפילנטרופית שלנו מחדש. ברצוננו להביע את הערכתנו העמוקה להנהלה ולעובדי העמותה המסורים, המקצועיים וחדורי השליחות. קאהן הדגיש, אנו תקווה שבהובלתו המקצועית והמסורה של המנכ"ל שמעון שריד, הפעילות המבורכת של העמותה תימשך. אנו נמשיך לראות את עצמו כחלק מהפרויקט". קאהן הוסיף כי "אנחנו מתכוונים להמשיך ולתמוך במימון הפעילות החינוכית החשובה של העמותה".

כפיר דמרי, מייסד ומשנה למנכ"ל ספייס איי אל ציין: "פרויקט בראשית הוא סמל לחדשנות, תעוזה, אחדות ותקווה בישראל.  אנו נעשה ככל יכולתנו להמשיך את חזון בראשית2 ולהמשיך לייצר השראה לדורות הבאים". 

כזכור, עלות משימת בראשית 2 היא כמאה מיליון דולר,והיא כוללת נחיתה כפולה בשני צידי הירח ומשימה מדעית-חינוכית ארוכת טווח מסביב לירח. כל אחת משלוש החלליות - שתי נחתות וחללית אם - מתוכננת לשאת עימה ניסויים מדעיים פורצי דרך. חללית האם מתוכננת להמשיך להקיף את הירח במשך כחמש שנים ולהוות פלטפורמה לפעילות מדעית וחינוכית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, יוכלו מיליוני תלמידים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.