לשחק בלפטופ הגיימרים החדש של חברת MSI, ה-Titan GT77, הוא לא פחות מחוויה עילאית עבור מי שמחפש את חוויית המשחק המושלמת, כשהוא מצויד במעבד החדש והעוצמתי דור 13 של אינטל, אותו החברה מכנה "המעבד המהיר ביותר ללפטופים". כאמור, מחשב MSI Titan GT77 כולל את המעבד i9-13980HX של אינטל, שהושק בכנס לאס וגאס CES 2023 בחודשים האחרונים. לטענת אינטל, המעבד גובר על המתחרות AMD ואפל בכל הנוגע לביצועים. 

המעבד שייך לסדרת המעבדים החדשה מדור ה-13 שהושקה לפני כחודשיים. המעבדים החדשים (שם קוד: "רפטור לייק") פותחו בהובלת צוותי פיתוח מאינטל ישראל, ומאז הושקו זכו לביקורות מצוינות ברחבי העולם. i9-13980HX שנמצא בתוך המחשב כולל לראשונה 24 ליבות ו-32 תהליכונים (Threads), מתוכם 8 ליבות חזקות במיוחד ועוד 16 ליבות יעילות. תדר הליבות החזקות במיוחד בטורבו מגיעות ללא פחות מאשר 5.6GHz. הוא תומך בזכרונות הכי חדשים שיש כיום בשוק, DDR5 לצד תכונות ייחודיות כגון R5, חיבור לוויפי Wi-Fi 6E, חיבור לת'אנדרטבולט 4, והוא מיועד בעיקר לגיימרים מקצועיים, מדענים ומהנדסים שצריכים מחשב חזק במיוחד. באינטל אומרים כי הוא מעבד הגיימינג הטוב ביותר בעולם והוא מספק למשתמשים את פלטפורמת המשחקים הניידת הטובה בעולם.

עלות המחשב הנייד לא זולה, יש לציין, למעלה מ-20 אלף שקל, ולכן הוא מיועד לגיימרים רציניים או אנשים שעובדים בתחום התוכנה, או עוסקים בעריכה של קבצים כבדים במיוחד. אבל עבור מי שיש לו שימוש למפלצת הזו, היא בהחלט שווה כל אגורה. מעבר למעבד המצוין, המחשב מצויד בכרטיס המסך העוצמתי של NVIDIA, ה-GeForce RTX 4090. בנוסף הוא מגיע עם זיכרון 64GB ומסך ברזולוציית 4K עם קצב רענון של 144HZ, מה שאומר שהוא מצויד לכל מטרה ולכל משחק שאתם יכולים לדמיין. התצוגה מאוד מרווחת ונוחה בגלל גודל המסך (17.3 אינץ'), עם בהירות טובה, תצוגה חדה וברורה, שמספקת חוויה מאוד דומה לזו של עבודה עם מסך חיצוני במחשב נייח.

מעבד ''רפטור לייק'' של אינטל (צילום: יח''צ)
מעבד ''רפטור לייק'' של אינטל (צילום: יח''צ)

מבחינת עיצוב, ובהתאם לעולם הגיימינג, המחשב נראה כמו מיני חללית או עמדת שליטה, עם לוגו מאור במרכז ואורות RGB שמאירים את חלקו האחורי. המחשב שוקל 3.3 ק"ג, והמבנה הגדול שלו יתפוס מקום נכבד בתיק. בנוסף, צריך לקחת בחשבון גם את המטען שרוצים לטייל איתו. עם זאת הוא מאוד יציב, בנוי מחומרים קשיחים, כך שהוא לא צפוי להינזק בקלות.

מבחינת עבודה המקלדת מאוד נוחה לעבודה, והכי חשוב למשחק. המקשים שקטים ונוחים למגע, וכמובן הם מוארים בתאורת RGB, הניתנים להתאמה אישית. מבחינת קישוריות אין מה לדאוג בלפטופ הזה עם שלוש יציאות USB סוג A, שני חיבורי USB סוג C עם תמיכה ב-Thunderbolt 4. בנוסף יש יציאת HDMI, חריץ לכרטיס SD, חיבור מיני DisplayPort ושקע Ethernet. מצלמת האינטרנט באיכות 720P בלבד.

המחשב החזק הזה עמד בכל המשימות הכי מורכבות, התוכנות הכי כבדות והמשחקים הכי תובעניים, כשהוא נותן תוצאות מעולות הן בצד של הביצועים, ומבחינת הביצועים הגרפיים.  חיי הסוללה שלו די סבירים בהתחשב בגודל, בעוצמה וברזולוציה שלו.

מחיר מומלץ לצרכן 26,990 שקל