לעיתים, הונאות טלפוניות הופכות למתוחכמות עד כדי כך שכמעט בלתי אפשרי להבחין בינן לבין שיחות טלפון, מיילים והודעות טקסט אמיתיות. "דיילי מייל" הבריטי עם העצות היעילות ביותר להתמודדות.

תוודאו שהם מכירים את הכינויים שלכם: במידה וחברים שולחים לכם הודעה ממספר חדש או מכתובת דוא"ל חדשה, בקשו מהם למסור לכם את הכינוי שלכם לפני שתמשיכו לתקשר איתם.

בקשו לדעת את היתרה בחשבונכם: אם מישהו מתקשר מארגון פיננסי שבו אתם לקוחות, תבקשו מהם לתת לכם פרטים מהחשבון שלכם. לרמאים כמעט בוודאות לא תהיה גישה לנתונים האלה, בעוד שנציג אמיתי אמור להיות מסוגל לענות על כך.

הם לא ישאירו הודעה: כאשר מקבלים שיחות ממספרי טלפון לא מוכרים, אין צורך לענות מייד, במידה והמתקשר לא נמצא ברשימת אנשי הקשר שלכם. מתקשרים אותנטיים ישאירו אחריהם הודעה.

צלצלו בחזרה רק אם אתם בטוחים לגבי המספר: אם אתה מתכוונים להחזיר להם שיחה, וודאו שאתם יודעים איך להגיע אליהם באמצעות שמם ודעו מאיזו מחלקה הם מתקשרים. לעולם אל תתקשרו אליהם בחזרה למספר שנתנו לך.

תגידו להם לכתוב לכם: בקשו מהאדם המתקשר לכתוב לכם - אך אל תמסרו להם את הכתובות שלכם. למתקשרים אמינים יהיו את הפרטים האלה מראש.