חברת טקטוניק (Techtonic) מינתה את אבי דדון, שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל משרד הביטחון וראש מינהל הרכש, לראש מנהלת ההקמה של חוות השרתים (data center) החדשה שתיבנה באזור התעשייה ברוש בבית שמש בהשקעה של מאות מיליוני שקלים.

דדון יוביל את פרויקט הבינוי של החווה התת קרקעית של טקטוניק, שתהיה מהגדולות והמוגנות בישראל, ותתפרס על פני שטח של 15,000 מ"ר. המתקן החדש צפוי לקבל הסמכה לתקן בניה Tier IV כפי שהוגדר על ידי Uptime Institute. תקן Tier IV נחשב לתקן המחמיר ביותר לחוות שרתים, בהיבטים של אל-כשל, זמינות התשתית ויתירות (redundancy). טקטוניק נמצאת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים לקבלת היתרים ועל פי ההערכות הבנייה תסתיים ברבעון הראשון של שנת 2025.

אבי דדון שירת בצה"ל במשך כ-30 שנה ובתפקידו האחרון שימש כקצין לוגיסטיקה של פיקוד המרכז בדרגת אל"מ. אחרי שמילא שורה של תפקידים במשרד הביטחון התמנה לראש מינהל הרכש (מנה"ר) בדרגת סמנכ"ל משרד הביטחון.

כראש מנה"ר הוא הוביל מדיניות רבת השפעה על המשק שהתפרסה על פני מספר תחומים: הגדלה משמעותית של רכש תוצרת מקומית, העדפה של אזורי עדיפות לאומית והעמקת התרבות הארגונית של מכרזים והקפדה על קיומם (למעט חריגים יוצאי דופן ומנומקים משפטית באופן יסודי). בתקופת כהונתו הגיע הרכש המקומי להיקף של 70 מיליארד שקלים.

בתקופת הקורונה הוביל דדון את הצטיידות מדינת ישראל בכל הציוד שנדרש להתמודדות עם המגפה לרבות מסכות, מכשירי הנשמה ועוד – תחילה מייבוא ותוך זמן קצר מייצור עצמי. במהלך המשבר, פעל דדון בתנאים קיצוניים ונדרש לקבל החלטות בזמן קצר, תוך תחרות על משאבים עם מדינות אחרות. מנה"ר תחת ניהולו הוביל את ההקמה של מעבדות הקורונה והסמכתן לבצע בדיקות, את ההסבה של בתי מלון לקליטת חולי קורונה, את החיסון של כל שליחי ועובדי המדינה בחו"ל ועוד.

גד בנט, מייסד ומנכ"ל טקטוניק: "הניסיון והידע העשירים ויוצאי הדופן של אבי דדון יתרמו להצלחת הפרויקט ולעמידה בלוחות הזמנים והתקציבים. אנו מציבים סטנדרטים חדשים בתחום חוות השרתים בישראל ויכולות הביצוע הגבוהות של דדון, שכבר הוכיח שהוא מסוגל להוביל פרויקטים גדולים ומורכבים ברמה לאומית, הן חיוניות למימוש היעדים שהצבנו".

אבי דדון: "מרגע ששמעתי על הפרויקט ועל הסטנדרטים הגבוהים שלו ידעתי שאני רוצה להשתתף בביצוע. תמיד העדפתי 'תוצרת ישראל' ואני מאמין שהצוות הישראלי של טקטוניק, שפועל באווירה של סטארט-אפ,  יזמות והובלה, מסוגל להתמודד עם האתגר הטכנולוגי המורכב – ואני גאה להיות חלק ממנו".

טקטוניק נוסדה על ידי גד בנט, מהנדס תוכנה ויזם היי-טק בעל עבר עשיר כמנהל טכנולוגי ועסקי שעבד במשך כ-15 שנה בשורה של חברות היי-טק בארה"ב ובאירופה. חוות השרתים החדשה של טקטוניק תכלול שני קווי חשמל (קו ראשי וקו גיבוי) בהספק גבוה ביותר של 16 מגה וואט. תצורת המערכות במתקן כפולה, ומבטיחה יכולת אחזקה ותפעול רציפה גם לאחר אירוע הנובע מתקלה או אירוע מלחמתי.

בו בזמן, חוות השרתים תהווה אתר מוגן כנגד איומים מלחמתיים דוגמת פגיעה ישירה של טילים, כולל טילים ארוכי טווח – אירוע שגם אם יתרחש, לא יוכל להשבית את המתקן. ייחודיות המתקן נובעת מהשילוב בין מדרג מאושר של Tier IV לבין המיגון הפיזי - שילוב שאינו קיים באף מתקן פרטי בישראל.