שיתוף פעולה ייחודי וראשון מסוגו בישראל של החברות Femi ו־ifeel יצר פלטפורמה מקוונת שתעניק שירות מקיף וחדשני בעולמות בריאות הנפש. או כפי שמנכ"לית Femi אטל מולכו מכנה את השירות: "מהפכה אמיתית בעולם רפואת בריאות הנפש".

רפואת בריאות הנפש נתקלת בקשיים רבים ברחבי העולם וגם כאן בישראל. המצב חמור ומאופיין במחסור משווע בכוח אדם, בזמינות נמוכה ובתורים ארוכים. אבל כשאדם חווה התקף חרדה או נמצא בדיכאון ממושך, הוא זקוק לשירות ולטיפול מיידיים וזמינים - וזה מה שמאוד קשה להשיג ברגע אחד בימינו. כאן נכנסת לפעולה הפלטפורמה החדשה, שתומכת באותו אדם ברמה הרגשית ומעודדת שמירה על בריאותו הנפשית בשגרה.

מי שמקבלים את השירות נכון להיום הם עובדים של החברות הגדולות במשק הישראלי, כאלה שמעסיקות 200 עובדים ומעלה, במשרדי הייטק מובילים, בחברות ביטוח ועוד, כשהעובדים של החברות מקבלים את השירות ללא עלות נוספת מצדם. המערכת נוצרה כדי לגשר על הפער בין הביקוש להיצע בעולמות בריאות הנפש, על ידי שימוש בטכנולוגיה והקמת בית דיגיטלי מקיף ומלווה הכולל שירות אנושי בקצה.

לצורכי אפיון ומיון של כל פנייה, המערכת משתמשת בבינה מלאכותית ומשלבת טכנולוגיות המבוססות פסיכולוגיה ואינטראקציה אישית עם פסיכולוגים מורשים, כדי ליצור מסע ייחודי עבור כל משתמש.

בשלב הראשון שלה המערכת הושקה לפני כשנה, ועד כה הצטרפו אליה יותר מ־1,200 עובדים ומטפלים שנותנים שירות זמין ורציף. הדור הבא של בריאות הנפש. לדברי מולכו, "זוהי פלטפורמה ייחודית ובלעדית שתעניק שירות איכותי ופורץ דרך לעובדים שזקוקים למענה מהיר. מהלך כזה יכול להוביל להצלחה שתתפשט גם לאזרחים נוספים ברחבי הארץ ובעולם".

בעולם ידועה כבר מגמה של עזיבת מקום עבודה כתוצאה מבעיות ברווחתו הנפשית של העובד, מגמה שהתגברה בקרב צעירים במיוחד בשנים שלאחר פרוץ מגיפת הקורונה. על פי הערכה של ארגון הבריאות העולמי, כ־12 מיליארד ימי עבודה מבוטלים מדי שנה ברחבי העולם על רקע דיכאון או חרדה, שווי ערך לטריליון דולר הפסד ימי עבודה למעסיקים בשנת עבודה אחת.

עובדים שנשאלו מה תורם יותר לרווחה ולפרודוקטיביות שלהם במקום העבודה, הצהירו כי בריאות נפשית גוברת על הבריאות הגופנית והרווחה הפיננסית.