סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל חברת הבינה המלאכותית "OpenAI" והאיש שעומד מאחורי מנוע השיחה הפופולרי "ChatGPT", אמר שהוא חושש שהבינה המלאכותית הגנרטיבית שהוא עזר לפתח תביא ל"הכחדתה של האנושות".

מדוע הבינה המלאכותית מפחידה מומחים עד כדי קריאה לסכנה לאנושות? | פרופ' עירד בן-גל

כבר חודשים שאלטמן מתבטא בפומבי על חששותיו מעתיד הבינה המלאכותית, ועל חששותיו ממתחרים שעלולים לייצר "אלגוריתמים מרושעים".

בראיון ל"טיימס אוף אינדיה" אמר אלטמן שהוא היה לחוץ עד כדי כך שלא הצליח לישון לאחר השקת הצ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית, והוסיף כי "OpenAI עשו משהו ממש רע". הוא ציין כי הוא לא חושב שההשקה של מנוע השיחה היא דבר רע בפני עצמו, והזכיר את "שינוי העבודה" שיביא הצ'אטבוט, תוך התעלמות מהעובדה שבני אדם כבר מאבדים את פרנסתם לטובת הבינה המלאכותית.

עוד ציין, כי הוא חושש ש"יתעוררו פאניקה ובהלה" ביצירת מערכות AI חדשות שעשויות להכיל מורכבויות שהוא ועמיתיו לא הבינו לפני ההשקה.

מוקדם יותר השנה אמר המנכ"ל: "אני חושב שזה מוזר כשאנשים חושבים שאני לא מפחד. ואני חושב שזה יהיה מטורף לא לפחד קצת, אני מזדהה עם אנשים שמאוד מפחדים".

אמנם זה באמת מוזר שאדם שמרוויח כסף יפחד מבינה מלאכותית, אבל האמירות הללו עולות בקנה אחד עם דברים אחרים שידועים על אלטמן, שחשף בעבר שהוא "מתכונן ליום הדין", ומתפאר בכך שיש לו מגוון כלי נשק ומסכות גז במקרה שיתרחש אסון שתמיט הבינה המלאכותית על האנושות.