עוד הוכחה לכך שהבינה המלאכותית משתלטת: תוכנית אימונים שפותחה על ידי כלי הבינה המלאכותית chatGPT סייעה לאדם להשיל 12 ק"ג ממשקלו.

שומרת בסוד: מי הדוגמנית המפורסמת שנמצאת בהיריון ראשון?
הכיצד? לשונו הפכה לירוקה וצמח עליה שיער | צפו

ב-"Insider" דווח כי גרג מושן, מהנדס טכני מקצועי מסיאטל ששונא לרוץ, ביקש מהגרסה החינמית של תוכנית הצ'אט המקוונת "ChatGPT" לעזור לו לבנות תוכנית לפעילות גופנית.

שלושה חודשים לאחר מכן, מושן כבר רץ שישה ימים בשבוע. הוא סיפר כי בהתחלה הוא היה קצת מופתע וסקפטי מהעצות של תוכנית הבינה המלאכותית, במיוחד מכיוון שהיא כללה צעדים קטנים, פשוטים ומדורגים כמו הנחת נעליו ליד דלת הכניסה לבית.

לדברי ג'ו מקונקי, פיזיולוג במרכז הריצה של בוסטון ומחבר הספר "אחריות לרצים", החזון שאומץ על ידי chatGPT הוכח כנכון. לדבריו, הגישה ההדרגתית לריצה אידיאלית למתחילים כדי למנוע פציעות.

מקונקי הוסיף כי זו טעות גדולה להתחיל עם הרבה אימונים ולהתאמן בתדירות גבוהה מדי, וציין כי הדרך הטובה ביותר להתחיל את שגרת הריצה כדי להישאר בכושר ולשפר את הבריאות היא גישה הדרגתית.

כאמור, אחד החלקים המפתיעים ביותר בתכנית האימונים שנוצרה על ידי ChatGPT, הוא שהצעדים הראשונים שלה לא כללו פעילות גופנית כלל, שכן המשימה היחידה ביום הראשון של התוכנית הייתה לשים את נעליו ליד הדלת, וביום השני הוא היה צריך רק לקבוע את האימונים בלוח הזמנים שלו.

מושן אמר כי הוא יצר בהדרגה שגרת ריצה בריאה שהחלה לאט אבל בטוח, שכן סיבובי הריצה הראשונים היו קצרים מאוד, ולא גרמו לתחושת עייפות. הוא הדגיש כי תוכנית האימונים אידיאלית למתחילים, ואמר כי "רץ מתחיל לא צריך לחשוב על לאתגר את עצמו עד כדי כאב במשך שלושה חודשים לפחות. מדובר בבניית הרגל, בניית נפח לאורך זמן". 

מושן אמר שהוא התחיל עם 30 דקות של תנועה רציפה ומעבר מריצה להליכה אם הוא חש ש"אין לו אוויר". לאחר מכן הוא תרגל את אותה פעילות באופן קבוע מדי יום, עד שבסופו של דבר הוא היה יכול לרוץ 30 דקות שלמות ברציפות, שלאחריהן ניתן להגדיל את משך הריצה למרחק ארוך יותר פעם בשבוע עד שהמתאמן רץ 60 דקות ברציפות.

מושן הוסיף כי בזמן שהוא ממשיך בשגרת הריצה היומית שלו, הוא גם ביקש מהצ'אט בוט של ChatGPT לעזור לו להתגבר על חלק מהכאבים שהוא סובל מהם.