אירוע הגמר של תחרות "מיזם השנה 2023" ע"ש טד והדי אורדן ז"ל של עמותת יוניסטרים, נערך אתמול בערב בהיכל התרבות בת"א, ובמהלכו הוכרז כי קבוצת חניכי שנה ג' ממרכז היזמות יוניסטרים אלטשולר שחם בבאר שבע זכתה במקום הראשון והמיזם שלהם - בתואר "מיזם השנה 2023".

כאמור, חברי הקבוצה פיתחו מערכת מיוחדת, שתאפשר לאנשים המתמודדים עם מגבלה פיזית ונעזרים בכיסא גלגלים ממונע, להתנייד בו בבטחה. מדובר במערכת מודולרית, המבוססת על מצלמות וחיישנים, אשר תורכב על כיסא הגלגלים בהתאם לצרכי המשתמש. המערכת תזהה ותתריע על מכשולים בסביבת הכיסא בצורה קולית וויזואלית – ישירות לסמארטפון, דבר שיאפשר למשתמש לנוע בבטחה וללא חשש מהסיכונים ומהמכשולים סביבו. בעתיד, המערכת תתבסס על בינה מלאכותית ותדע לזהות את סוג המכשול כך שיימנעו תאונות. 

מנכ"ל הקבוצה, אביאל ביטון בן ה-16 מבאר שבע סיפר: "אנו מאד מתרגשים מהזכייה ובעיקר מהאפשרות לסייע בעתיד לכמה שיותר אנשים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות. המיזם שלנו פותח בעקבות מפגשים שערכנו עם חברי עמותת איל"ן מבאר שבע אשר הצביעו על הצורך בפתרון למניעת מכשולים למתניידים בכיסאות גלגלים. אנו שואפים להמשיך ולפתח את המיזם ולשווק אותו גם בעתיד".

חברי הקבוצה שזכתה בתחרות (צילום: Neo מדיה)
חברי הקבוצה שזכתה בתחרות (צילום: Neo מדיה)

במקום השני זכתה קבוצת בני נוער ממרכז היזמות יוניסטרים טירת כרמל ע״ש משפחת קוניג, המפתחת תחליף מלח העשוי מצמח הסליקורניה. במקום השלישי זכתה קבוצה ממרכז היזמות יוניסטרים עפולה ע״ש ג׳ואן וארתור וויסברג, המפתחת פלטפורמה למציאת מומחים בתחומים טכנולוגיים המעניקה תמיכה מיידית. 

במסגרת התחרות, אירוע השיא השנתי של העמותה, הוצגו למעלה מכ-90 סטרטאפים אשר פותחו על ידי אלפי בנות ובני נוער המשתתפים בתוכנית ומתגוררים בכ-80 ישובים בארץ הארץ. חניכי התנועה - יהודים, ערבים, דרוזים, חילונים ודתיים - התמודדו על תואר המיזם המצטיין שכולל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו. 

באירוע, שהתקיים בראשות רוני צארום יו"ר ומייסד יוניסטרים ויפעת בכור מנכ"לית העמותה, השתתפו מאות אנשי ונשות עסקים והייטק מהארץ ומהעולם, יזמים, נציגי ציבור בכירים ועוד אורחים רבים אשר התרשמו מחברות הסטארטאפ של בני הנוער של יוניסטרים, בחרו את הזוכים בתחרות, והעניקו להם הזדמנות להמשיך ולפתח את המיזם שלהם.

בין השופטים בתחות: ראובן קרופיק יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יפעת רייטר מנכ"לית AIG ישראל, ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי לחדשנות ויו"ר רשות החדשנות, יפעת אורון Head of Blackstone Israel , היזם זהר לבקוביץ, אבי ורטהים יו"ר דירקטוריון אלוני חץ, שרית פירון Managing Partner Team8, קלמן שחם בעלים ומייסד אלטשולר שחם, עודד טל שותף מנהל בקרן קלארידג' ישראל ועוד רבים.

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור, סיכמה: "היום יותר מתמיד, מרגש ומעורר תקווה לראות אלפי בני נוער, מכל הארץ ומכל המגזרים, מציגים זה לצד זה את המיזמים שלהם. האירוע הזה הוא הוכחה עבורנו, שהחזון של יוניסטרים, כיזמות משנה חיים ומחברת בין אנשים, אכן מתממשת למול עינינו.  זו גאווה גדולה עבורנו לחוות את ההתגייסות והתמיכה של בכירי המדינה בכלל המגזרים בעשייה של יוניסטרים, ובהובלת המדינה להפוך להיות An inclusive start up nation".

"יש לנו נוער מדהים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, שעם הכלים והעשייה המשמעותית שלו ביוניסטרים, יהווה חלק חשוב מליבת העשייה היזמית והעסקית במדינה. במהלך השנה כולה יוניסטרים מביאה את בכירי התעשייה לפריפריה לפגוש את בני הנוער ממש בבית שלהם ובמיזם השנה אנו מביאים את כלל הנוער לתל אביב, למרכז העסקי של ישראל. השילוב הזה הוא שמביא להתקרבות ולמגמה של צמצום פערים בחברה הישראלית", סיכמה.