רשות החדשנות הודיעה היום (חמישי) כי היא תממן תוכניות הון אנושי להסבה, הכשרה והשמה בתעשיית ההייטק, בתקצוב כולל (ממשלתי ופרטי) של 36.3 מיליון שקלים.

"מי בעד לינץ'?": המשטרה בודקת פוסט ובו איומים לרצוח את נתניהו
חלמתם שאתם נופלים מגובה והתעוררתם פתאום בבהלה? זו הסיבה לכך

הקול הקורא הייעודי הושק במרץ 2023, על בסיס מסלול 44 'קרן הון אנושי להייטק', במטרה לפתח לראשונה הון אנושי ייעודי על ידי הסבות והכשרות בתחומים טכנולוגיים מתקדמים של עולמות הקוואנטים, פודטק, אקלימטק, ביו קונברג'נס ובינה מלאכותית.

לראשונה, ובהתאם להמלצות פורום תל"ם, תומכת רשות החדשנות בהכשרות עומק שיאפשרו השתלבות בתעשיית המחשוב הקוואנטי בתקציב כולל של חמישה מיליון שקלים. בנוסף, אושרו שתי תוכניות בפיילוט משותף עם משרד הביטחון להכשרה והשמה של בני העדה הדרוזית לתחומי הבינה המלאכותית  אגריטק, וwater-tech-.

למסלול ניגשו 49 תוכניות, מתוכן נבחרו 20 תוכניות שיופעלו בכל רחבי הארץ, ויקבלו מענק ממשלתי מצטבר של 19.8 מיליון שקלים עבור הכשרה והשמה של 1,920 בוגרות ובוגרים, ממגוון אוכלוסיות.

כ-2,000 משתתפים יוכשרו ב-20 תוכניות חדשניות שיתקיימו בשנתיים הקרובות לפיתוח ההון האנושי לגלי הטכנולוגיה העתידיים של ההייטק הישראלי, במטרה לסייע לשימור והגדלת המובילות הטכנולוגית העולמית של האב החדשנות הישראלי.

אופיר אקוניס, שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אמר כי "השקת התכנית היא צעד חיוני נוסף להכשרה וגיוון של ההון האנושי בהייטק הישראלי. ההתמקדות היא בתחומים שהעלנו לראש סדר העדיפויות הלאומי וגיוון ההון האנושי, שמייחד את ישראל כבר שנים ארוכות, יאפשר לנו להוביל ולפרוץ דרך בתעשיית ההייטק והכלכלה העולמית המתאוששת בכל העולם - וגם בישראל".

אופיר אקוניס (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)
אופיר אקוניס (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, הוסיף כי "רשות החדשנות פועלת בשנים האחרונות להרחיב את הגיוון התמטי של האב החדשנות הישראלי, מעבר לגבולות הסייבר, התוכנה, והפינטק, לתחומים נוספים התואמים את גלי הטכנולוגיה העתידיים, וישפיעו על החיים של כולנו בעשורים הקרובים. התוכניות החדשניות שנבחרו, מותאמות לדרישות ולצרכים המתהווים בשוק, בתחומים ממוקדים שבהם למרות ההאטה היחסית, חל גידול בביקוש להון אנושי מיומן ואיכותי. במסגרת הקול הקורא הנוכחי נבחרו תוכניות חדשניות ופורצות דרך, בתחומי הבינה המלאכותית, המחשוב הקוואנטי, האקלים-טק, הביוקונברג'נס והפודטק, ואני בטוח שהן יסיעו בפיתוח הון אנושי איכותי המותאם לצרכי התעשייה וגלי הטכנולוגיה העתידיים".