הכתבה נכתבה בשיתוף חברת Papaya

המשחקים של חברת פאפאיה, העיסוק העיקרי שלהם בשנים האחרונות, הצליחו לספק תוצאות מרשימות במיוחד לא רק בהשוואה לחברות ישראליות, אלא ברמה הגלובלית. כבר בשנת 2021, ולאורך שנתיים בלבד של פעילות ושני משחקים בשוק, הצליחה החברה לייצר הכנסות של מעל ל-150 מיליון דולרים – ומאז היא רק ממשיכה להתפתח. למעשה, פאפאיה חצבה לעצמה נישה בולטת בתעשיית המשחקים במובייל והיא ידועה כיום בזכות ארבעת משחקי המובייל שלה – ואם זה מה שהצליחה להשיג ב-2021 משני משחקים בלבד, אתם יכולים רק לדמיין מה התוצאות שלה עכשיו עם שני מוצרים נוספים. 

אבל העניין האמיתי, והסיבה שבגינה אנחנו בכלל כותבים את המאמר הזה, הוא תהליך השינוי שעוברת החברה בתקופה האחרונה – והשם שלה? הוא רק פן אחד של השינוי הזה. ההורדה של המילה ״Gaming״ היא אינה בחירה אסתטית או מיתוגית גרידא והיא מסמלת על שינוי רחב היקף בכל הפעילות של פאפאיה לתוכו אנחנו נצלול כאן. 

משנה את חוקי המשחק: פאפאיה
פאפאיה זינקה בתחילה לגדולה עם משחקי המובייל הייחודיים שלה ששילבו אלמנט אתגרי משמעותי. המשחקים הללו יצרו תחרויות ראש בראש, והעמידו שחקנים זה מול זה כדי לבחון את כישוריהם. האופי התחרותי של המשחקים צבר קהל עוקבים עצום, שהוביל ליותר מ-21 מיליון הורדות ברחבי העולם. ונכון, אנחנו יודעים, הורדה של אפליקציה או משחק אינה מצביעה בהכרח על שימוש, אבל ב-פאפאיה יודעים להניע את המשתמשים ומדי יום מתקיימים יותר מ-15 מיליון טורנירים, מה שמעורר את התשוקה והמעורבות של קהילת השחקנים המסורה שלהם.

עם זאת, החברה הבינה שהפוטנציאל שלה שוכן הרבה מעבר לגבולות תעשיית המשחקים. עולם ההיי-טק הישראלי הוא אחד מהמגוונים בעולם כולו, והוא פותח דלתות לכיוונים נוספים בהם החברה יכולה לפעול. התרחבות הפעילות הזו הובילה להחלטה למתג מחדש כ"פאפאיה" ולצאת למסע חדש, תוך התמקדות בעולם הטכנולוגיה כולו. שינוי פרספקטיבה זה נועד לנצל את המומחיות הקיימת של החברה תוך בחינת אפיקים חדשים לצמיחה ופיתוח.

משנה את חוקי המשחק: פאפאיה (צילום: יח''צ)
משנה את חוקי המשחק: פאפאיה (צילום: יח''צ)

עובדים מרוצים הם הסוד להצלחה
הגיחה של פאפאיה לטכנולוגיה הייתה לא פחות משאפתנית. עם כוח אדם העולה על 200 עובדים, החברה מגייסת באופן פעיל אנשי מקצוע מובילים במגוון רחב של טכנולוגיות. על ידי הרחבת היכולות של הצוות שלה, פאפאיה מבקשת להפוך לפורצת דרך בעולם ההייטק, לדחוף את גבולות החדשנות ולתרום לקידום טכנולוגיות מתקדמות.

ובואו לא נשכח, השינוי של פאפאיה הזריק משב רוח צח לתרבות הארגונית התוססת שלה. המשרדים של פאפאיה, הידועים בסביבת העבודה הנינוחה והידידותית שלה, רוחשים כעת מהתרגשות. זה כמו קרנבל של חובבי טכנולוגיה שבו יצירתיות ואחווה הולכים יד ביד. שולחן הפינג-פונג והפופים עדיין שם, אבל עכשיו תמצאו גם אשפי בינה מלאכותית ומכשפי אנאליזה שנמצאים באמצעו של סיעור מוחות על פריצת הדרך הגדולה הבאה. ואם כבר התחלנו לדבר על העובדים של החברה, יש עוד כמה דברים שחשוב לציין. 

מחויבות יוצאת דופן לגיוון והכלה
פאפאיה מתגאה בטיפוח סביבת עבודה מגוונת ומכילה. יש לציין כי 40% מעובדי החברה הן נשים, מה שמציב סטנדרט מופתי להשתלבות נשים באווירת ההייטק הישראלית. מחויבות זו לגיוון מעצימה אנשים מכל תחומי החיים לתרום את נקודות המבט והכישרונות הייחודיים שלהם, ולהעשיר עוד יותר את תמהיל החברה ויכולות פתרון הבעיות שלה. 

הרצינות שבה פאפאיה מתייחסת לגיוס והצבת נשים בתפקידי מפתח מרשימה ומהווה סמל ואות לשוק ההיי-טק הישראלי שרשם בשנת 2022 ירידה מ-36% ל-33% של נשים המשולבות בשוק. וזה לא הכל. לילך רומנו, סמנכ"לית משאבי האנוש של פאפאיה, צוטטה בכלכליסט בנוגע לשילוב הנשים ואמרה: ״זה עדיין פער שאנחנו מנסים למלא – אבל אנחנו עדיין לא שם״ ותמכה בכך שמהלך שילוב הנשים בחברה עוד מתפתח וגדל. 

השפעה מעבר לעסקים: טיפוח שינוי חברתי
מעבר לתרומתה לתעשיית ההייטק, פאפאיה משפיעה בצורה יוצאת דופן גם על המרחבים החברתיים והכלכליים של ישראל. מסירותה של החברה לטיפוח כישרונות צעירים וטיפוח יזמות ניכרת באמצעות עשרות מלגות המוענקות לסטודנטים העוסקים ביזמות חברתית. הסטודנטים שזכו במלגות הללו לומדים באוניברסיטת רייכמן וכדי לזכות במלגה הציגו מיזמים חברתיים מלאי השפעה. המלגה למעשה מאפשרת להם לקחת את המיזם לשלב הבא, לצמוח, לגדול ולתרום לחברה כולה. 

המלגות הללו אינן רק מחווה; הן עדות למחויבות הבלתי מעורערת של פאפאיה לעשות שינוי חיובי. על ידי השקעה במיזמים חברתיים, הם יוצרים אפקט אדווה שמתפשט הרבה מעבר לכותלי המשרד שלהם. מחוללי השינוי הללו, חמושים בתחושת מטרה ובמשאבים הנכונים, משנים קהילות, מתמודדים עם אתגרים סביבתיים ומגשרים על פערים חברתיים.

כבר מזמן לא רק גיימינג, ועכשיו כולנו יודעים
המסע של פאפאיה הוא עדות מעוררת השראה לפוטנציאל לשינוי וצמיחה. משחקן אדיר בתעשיית המשחקים לפורץ דרך בתחום ההייטק ועמוד תווך ליזמות חברתית – הציר של החברה לכיוון הטכנולוגיה פתח עולם של אפשרויות חדשות.

האבולוציה של פאפאיה היא לא רק רווחים ומוצרים; זו הדגמה של איך חברה יכולה להוביל ולעצב עתיד מזהיר יותר. כשהם יוצאים לטריטוריה לא ידועה עם חידושי ההייטק שלהם, המחויבות של פאפאיה לגיוון, הכלה ושינוי חברתי נשארת איתנה.

ומה יהיה בעתיד של החברה? רק הזמן יגיד ויגלה, אבל אנחנו יכולים להיות בטוחים שההשפעה שלהם תכה הדים לא רק בתעשייה אחת, אלא בעולם כולו. 

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת Papaya